پیام خود را بنویسید

اخبار : هشدارها را جدی بگیریم: سلامتی مهم‌تر از سیاحت سیزده بدر/ طبیعت گردی استقبال از کرونا است

 | تاریخ ارسال: 1399/1/11 | 

 سیزده به در از آیین های باستانی مردم ایران است که امسال با توجه به همه گیری کرونا و تأکید متخصصان بر ماندن در خانه، برگزار نمی شود و می توان آن روز را به گونه دیگری گذراند.

 سرسبزی بهار و شکوفه درختان، انوار آفتاب و صدای پرندگان و مهاجرت پرستوها، صحنه‌های فریبنده و وسوسه انگیز بهار است که گلستانی‌ها آن را بارها با نو شدن طبیعت تجربه کرده اند.

رفتن به دامان طبیعت در عید نوروز و سیزده به در، از آئین‌های مشترک ایرانیان است که مردم با پناه بردن به جنگل‌ها و بوستان‌ها، از مواهب خدادادی آن بهره مند می‌شوند.

اما سال ۹۹ به گونه دیگری آغاز شد، مهمان ناخوانده ای که از اسفندماه وارد کشور شده، همه را به قرنطینه خانگی کشانده است. با توجه به اینکه ماندن در منزل، توصیه اول متخصصان علم پزشکی برای در امان ماندن از ویروس کرونا است لذا عقل حکم می‌کند که این سیزده به در را در منزل بمانیم تا سلامتی خود و دیگران و طبیعت را به خطر نیندازیم.

طبق آخرین اطلاعات علوم پزشکی از ابتدای شیوع بیماری، بیش از پنج هزار بیمار در گلستان بستری شده که از این تعداد چهار هزار بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

در این فاصله هم حدود ۱۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ فوت شده و روند درمان در بیمارستان‌های استان ادامه دارد.

وضعیت بیمارستان‌ها از نظر تخت‌های بیمارستانی، نسبت به روزهای نخست شیوع کرونا بهتر شده و بار مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش یافته است. این امر نشان می‌دهد که اولاً مردم نسبت به گذشته به توصیه‌های بهداشتی بیشتر توجه کرده اند.

اما ۴۰ روز از همه گیری کرونا می‌گذرد و اگر مردم این روند را ادامه ندهند و قرنطینه را بشکنند، کادر درمانِ خسته که از پیک اول بیماری گذر کرده اند، در پیک دوم دچار آسیب خواهند شد.

اگر به خاطر بیاوریم که این روزها چه فشاری بر روی پرسنل بیمارستان وجود دارد، ماندن در منزل و ترک سیزده به در آسان شده و حتی به چشم هم نمی‌آید.

درست است که کرونا سبب شده امسال تصویری از رشد شکوفه‌های درختان و جوانه زدن گیاهان در ذهن ما ثبت نشود اما با همدلی زمان دیگری خواهد آمد تا این تجربیات را تکرار کنیم.

با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی در گلستان، تفرجگاه‌های گلستان مسدود شده و امسال سیزده به در نخواهیم داشت چند روزی است که طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی در حال اجرا است و طبق همین طرح محدودیت ترد در مسیرهای برون شهری ایجاد و ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌های اعمال می‌شود.

این محدودیت‌ها در گلستان هم اجرا شده و از روز اول اجرای طرح ورودی بسیاری از تفرجگاه‌ها مسدود شد.

با سهل انگاری جان دیگران را به خطر نیندازیم

استاندار گلستان در این خصوص گفت: این طرح برای کشور و استان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در همه شهرها به طور جدی اعمال شود.

هادی حق شناس با بیان اینکه نباید با سهل انگاری جان و سلامتی شهروندان را به خطر بیندازیم، افزود: در روز طبیعت نباید هیچ گونه ورود و خروجی از شهرهای استان صورت گیرد و هرگونه حضور در تفرجگاه‌ها ممنوع است.

 



دفعات مشاهده: 1260 بار   |   دفعات چاپ: 99 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 1 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 943 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2705188 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 2265 بازدید