پیام خود را بنویسید

اخبار : وزیر بهداشت: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مورد تقدیر و توجه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت

 | تاریخ ارسال: 1399/1/7 | 

  وزیر بهداشت گفت: امروز خوشبختانه مشارکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از مرز 47 میلیون و 500 هزار نفر گذشت و الگوی بسیار زیبای بین المللی شکل گرفت که مورد تقدیر و توجه سازمان جهانی بهداشت و صاحبنظران جهان در حوزه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر اظهار داشت: امروز با لطف خدا، همت هیات دولت و تایید رییس جمهور، طرح فاصله گذاری اجتماعی که تهیه کرده بودیم، به تصویب رسید و بنا شد که توسط دکتر روحانی، ابلاغ شود. تمام جنبه های این طرح دیروز با کمک وزیر کشور و سایر دستگاه ها بررسی شد. 

وی افزود: بخش عمده ای از مردم ما را کمک و همراهی کردند و در منازل خود ماندند و بیرون نیامدند اما برای برخی افراد که در خانه نماندند، طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود تا بتوانیم از موج دوم بیماری که به دلیل تردد و رفت آمدها پیش خواهد آمد، پیشگیری کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این طرح گرچه ممکن است در فاصله زمانی دو هفته ای مشکلاتی را برای برخی از مردم و شهروندان ایجاد کند اما سعی می کنیم که با کمترین عارضه، طرح فاصله گذاری اجتماعی را به سرانجام برسانیم. 

دکتر نمکی اضافه کرد: مدت ها بود که ما پیشنهاداتی را مبتنی بر کاهش ترددها، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت در برخی از مشاغل مطرح می کردیم اما دوستان به دلایل مختلف، اعتقاد داشتند که اجرای این پیشنهادات، غیر ممکن است و خوشبختانه با طرح فاصله گذاری اجتماعی که همکاران ما تهیه کردند،‌ دیروز ابعاد اجرایی آن در وزارت کشور با مدیریت وزیر کشور، ارزیابی و بررسی شد و به تایید رییس جمهور نیز رسید. 

وی گفت: در این طرح، 4 سطح برای مناطق مختلف کشور در نظر گرفته شده است. در سطح یک مناطق و شهرهایی هستند که آلودگی به ویروس کرونا در آنها وجود ندارد و انتظار مردم این مناطق این است که چرا باید افرادی از مناطق آلوده به این شهرها سفر کنند. دومین سطح، مناطقی هستند که آلودگی در آنها در حد کم است اما برخورد با آنها بر اساس پروتکل های خاص است. سطح سه، مناطق و شهرهایی در کشور هستند که آلودگی به ویروس در آنها زیاد و اپیدمی در آنها در حد اپیدمی های قابل کنترل و تعداد این شهرها نیز زیاد است و سطح 4 به جز دو استان قم و گیلان، منطقه ای در سطح چهار نداریم و در این سطح باید حداکثر برخورد و مداخله را برای قرنطینه کردن به کار بگیریم. 

وزیر بهداشت یادآور شد: قرار است طرح فاصله گذاری اجتماعی تا سطح سه در کشور اجرا شود که توسط وزیر کشور به همه استانداران، ابلاغ می شود و در این طرح، مطلقا بحث تعطیل کردن مراکز عرضه مواد غذایی، بهداشتی، داروخانه ها، مراکز خدماتی و دستگاه های خدمت رسان ضروری مطرح نیست و به گونه ای برنامه ریزی شده که در این سطح بندی، کمترین فشار به مردم وارد شود. 

دکتر نمکی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فضای خاصی در کشور در مورد گروه پزشکان بدون مرز شکل گرفته که ما از این مجموعه، استفاده نکرده ایم یا استفاده مطلوب نکرده ایم که لازم است مردم ما و همه جهان بدانند که از روز نخست، هیچ دستی که برای کمک به دست ما دراز شد به جز دو گروه متخاصم شامل آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، را پذیرفتیم و از هر کجای دنیا هر کمکی به سمت ما آمده، پذیرفته و بلافاصله هم تشکر کرده ایم.  

وی تاکید کرد: گروهی که به نام پزشکان بدون مرز قرار بود وارد کشور شوند، از دو سه هفته قبل، مکاتباتی برای آنها از سوی وزارت کشور و امور خارجه شده بود و همکاران ما در حوزه بین الملل نیز حضور آنها را به عنوان کمک، تایید کرده بودند و در کشور با بیش از دو یا سه هفته تاخیر، با فاصله دو هفته ای پذیرای این گروه شده بودند. این گروه قرار بود یک بیمارستان 48 تختخوابی صحرایی دایر کنند که با توجه به ایجاد بیش از 10 هزار تخت خالی که توسط نیروهای مسلح و سایر دستگاه ایجاد شده بود و در اکثر استانها به دلیل مهار ورودی بیمارستان با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، ظرفیت های خالی و بیش از 10 هزار تخت در فضای نقاهتگاهی داریم، فکر کردیم که این ظرفیت 48 تخت، ضرورتی برای کشور ندارد اما از آنها دعوت کردیم که به ایران آمدند و گفتیم که از مراکز درمانی دارای ظرفیت خالی نیز بازدید کنند اما اگر زمانی ضرورتی بود، می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. 

وزیر بهداشت یادآور شد: با کمال احترام و ادب از همه گروه ها و مجامع بین المللی که به ما در این زمینه کمک کرده و می کنند، تشکر می کنیم و گفته ایم که در استانهایی که اتباع بیگانه، رفت و آمد دارند و در این مناطق مشکل داریم، می توان از ظرفیت 48 تخت بیمارستانی صحرایی که توسط این گروه به کشور ارسال شده، استفاده کرد و هرگز بنا بر رد احسان هیچ فرد یا مجموعه ای که قصد کمک به ما را دارد، نداشته ایم و همواره هم از این کمک ها، سپاسگزاری و تشکر کرده و خواهیم کرد.

 


دفعات مشاهده: 595 بار   |   دفعات چاپ: 87 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 3699 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1454977 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 81211 بازدید