پیام خود را بنویسید

اخبار شهرستان کلاله : همایش تغذیه و پویش ملی سرطان در روستای

 | تاریخ ارسال: 1398/11/6 | 
دکتر مهیار کلوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله گفت: همایش تغذیه و پویش ملی سرطان با بر پایی جشنواره غذایی و با رویکرد ورزش و تغذیه ،عوامل پیشگیری از سرطان  که با همکاری مرکز بهداشت(کارشناسان تغذیه ،سلامت خانواده و پیشگیری و مبارزه با بیماریها ) ،ادارات آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، جمعیت هلال احمر ،شورای اسلامی و دهیاری روستای تمر قره قوزی و  با حضور 92 بانوی علاقمند روستای تمر قره قوزی با عرضه و نمایش بیش از دهها نوع غذای بومی محلی در سالن ورزشی وحدت تمر قره قوزی برگزار شد.  
دکتر کلوی هدف کلی این همایش را کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندکی بیماران مبتلا به سرطان عنوان کرد و گفت :مصرف میوه و سبزیجات در خانواده های روستایی و نیز  تغییر ذائقه غذایی شان و استفاده از غذاهای سالم و بهداشتی  با عث پیشگیری از سرطان خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله در ادامه گفت:مصرف ناکافی میوه و سبزی برای بزگسالان( روزانه حداقل 2 سهم میوه و 3 سهم سبزیجات) بی گمان خطر سرطانهای دستگاه گوارش و بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش خواهد داد.
وی افزود :  از 18 بانوی شرکت کننده در جشنواره به عنوان "کدبانوی برتر" تقدیر شد .
در این جشنواره کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان با تشریح نقش تغذیه سالم در سلامت افراد; بر ضرورت استفاده از سبزی و میوه در سبد غذایی خانواده تأکید کرد.
کارشناس تغذیه شبکه و مرکز بهداشت شهرستان کلاله تصریح کرد  : این جشنواره غذایی با غرفه های تغذیه(سبد میوه و سبزیجات ، کلم بروکلی ، کدو)-سلامت خانواده (مشاوره و آموزش برای بانوان در زمینه شناسایی زودهنگام سرطانهای زنان با تایید خودآزمایی پستان و انجام آزمایش پاپ اسمیر)-روزنامه دیواری با موضوع تغذیه-سبزیجات-دمنوشها-ایستگاه سلامت(تن سنجی)-باغچه گلدانی(کاشت انواع کاهو و  سبزی و خیار) جهت افزایش سطح آگاهی مردم در مورد استفاده میوه و سبزی و تاثیر آنها در پیشگیری از سرطان برپا شد.
گفتنی است :در حاشیه جشنواره  پویش ملی سرطان برنامهای  از قبیل کمپین باروری سالم با هدف اطلاع رسانی در خصوص مباحث مرتبط با باروری و فرزند آوری و عوامل نازایی و نیز  اجرای سرود تغذیه سالم ،مسابقات ورزشی،مسابقات علمی ،نقاشی با موضوعات تغذیه سالم و ناسالم برای دانش آموزان برگزار شد.
در پایان نیز به 4نفر از بانوان شرکت کننده در جشنواره  در راستای ترویج مصرف میوه و سبزی در سبد غذایی خانوار ، سبد شامل کاهو کلم کلم بروکلی کدو حلوایی -خیار و پرتقال به آنها داده شد.
روستای "تمرقره قوزی" بخش مرکزی در حدود 13کیلومتری شرق کلاله قرار دارد.













دفعات مشاهده: 1867 بار   |   دفعات چاپ: 550 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5960 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1835 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2789700 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 68541 بازدید