پیام خود را بنویسید

اخبار اسلایدر صفحه اول : استاندار گلستان : استان گلستان می‌تواند پایلوت پیشگیری از سرطان در کشور باشد

 | تاریخ ارسال: 1398/11/5 | 
دومین مجمع سلامت استان گلستان با هدف ارتقای سواد سلامت و پیشگیری از سرطان با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، دکتر اخوان مسئول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، دکتر فاضل رییس دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی برگزار شد.
دکترهادی حق شناس دراین همایش اظهار داشت: اگر سلامت روحی، جسمی و روانی نباشد کاهش کارایی را به دنبال دارد و باید بپذیریم که بخشی از جامعه ما مشکل سلامت دارد.
وی افزود: اگر مجمع سلامت قرار است تاثیرگذار باشد باید خروجی آن را اجرا کنیم و سپس به دنبال برگزاری مجمع بعدی باشیم.
وی ادامه داد: سواد سلامت بسیار مهم بوده که بین مردم ما بسیار کم است و به طور مثال در موضوع تغذیه سواد سلامت مان ضعیف است
استاندار گلستان با بیان اینکه تغییر سبک زندگی ما بسیار سخت است، گفت: اگر تغییری موجب توسعه شود آن تغییر باید در مدارس رخ دهد و باید مجمع سلامت را وارد مدارس کنیم.
دکتر حق شناس تصریح کرد: باید رفتار سلامت خود را تغییر دهیم تا جامعه ما هم به مرور زمان تغییر کند و سواد سلامت مردم هم افزایش یابد.
وی ادامه داد: استان گلستان می تواند پایلوت پیشگیری از سرطان در کشور باشد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد زیرا زمینه آن در استان وجود دارد.
وی یادآور شد: سمن‌ها باید با نظام پزشکی شهرستان‌های استان ارتباط برقرار کنند و فرمانداران هم مکلف به همکاری با سمن‌ها هستند.
دکتر فاضل رییس دانشگاه هم با بیان اینکه در حال حاضر بحث سونامی سرطان در کشور مطرح نیست گفت؛ اگر در خصوص کنترل و پیشگیری از سرطان اقدامات پیشگیرانه انجام ندهیم ممکن است در طی 20 سال آینده دچار مشکلات بیشتری بشویم.
وی شایعه ترین سرطان ها در استان را به ترتیب سرطانهای پستان، روده، معده، ریه، مری، خون و پروستات عنوان کردو گفت: شیوع سرطان در مردان تا حدودی بیشتر از زنان در استان گلستان بوده است.
رییس دانشگاه افزود؛ با تشخیص زودهنگام سرطان می توانیم تا حدود زیادی نسبت به درمان آن کمک کنیم که لازمه آن همکاری همه سازمانها و نهاد ها بویژه سمن ها برای پیشگیری و تشخیص زود رس سرطان است.
دکتر اخوان مسئول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت نیز گفت:استان گلستان دومین استانی در کشور است که این مجمع را برگزار می کند که این نشانه عزم استان و همدلی مسئولین آن نسبت به مقوله سلامت است.
وی با تاکید بر اینکه همه باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم از همه ارگانها و سازمانهای مردم نهاد خواست :متولیان سلامت را یاری نمایند.
دکتر کبیر جانشین رییس دانشگاه نیز نسبت به همکاری هدفمند سمن های فعال در حوزه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد.
وی افزود؛ بهره گیری از مشارکت مردم در حوزه سلامت را می توان بعنوان استراتژی مهم در حوزه سلامت مطرح کرد و گفت: ما باید از ظرفیتهای مردم برای بهبود وضعیت سلامت استفاده کنیم .

 

دفعات مشاهده: 411 بار   |   دفعات چاپ: 66 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 5041 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2752147 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 70865 بازدید