پیام خود را بنویسید

اخبار : جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراوه تپه

 | تاریخ ارسال: 1398/11/2 | 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراوه تپه  در محل دفتر فرمانداری با حضور اعضای کارگروه تشکیل گردید.
 در ابتدای جلسه ضمیر فرماندار  شهرستان ضمن سلام و خیر مقدم، مسائل اجتماعی را مهمترین مسائل تاثیر گذار بر سلامتی دانسته و در راستای مصوبات جلسات قبلی و دستورات این جلسه، میوه و سبزی را سالم ترین غذا دانسته و نسبت به فرهنگ سازی کشت و مصرف سبزی و میوه تاکید داشتند و به تاثیر گذار بودن عدم وجود نمک در سر سفره بر کنترل فشار خون نیز اشاره نمودند، همچنین ایشان به تلاش بیشتر جهت فرهنگ سازی ازدواج سالم توصیه داشته و به موثر واقع شدن آموزش و مشاوره های ازدواج برای زوجین نیز تاکید داشتند و  در خصوص استفاده از ظرفیت علما و ائمه جمعه در مسائل ازدواج نیز اشاره نمودند.
سپس دکتر خوجم لی مدیر شبکه و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ضمن خوش آمدگویی به اعضای کارگروه، در راستای بررسی مصوبات جلسه قبل، اقدامات انجام شده مرکز بهداشت را بیان نمودند و  از همکاری همه اعضاء کارگروه سلامت و امنیت غذایی در کنترل موج اول آنفولانزا  تقدیر و تشکر نمودند. و هر یک از ارگانها نسبت به تمهیدات و اقدامات خود در رابطه با  مصوبات مربوط به خود توضیحاتی ارائه نمودند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان با توجه به دستور کار جلسه نسبت به دلایل تاثیر گذار بر افزایش بیماری فشار خون اشاره نموده و در خصوص کلیه اقدامات انجام شده در راستای برنامه مداخله ای آموزشی بر اساس مدل آموزشی سلامت برای پیشگیری و کنترل بیماری فشار خون بالا توضیحاتی دادند، ایشان همچنین نسبت به نحوه ارائه خدمات آموزش هنگام ازدواج توسط مرکز بهداشت شهرستان توضیحات کاملی را ارائه نمودند.
در ادامه قدنه کارشناس آموزش و ارتقای سلامت ضمن گزارش روند اجرای سند شهرستانی مداخلات ارتقای سلامت به مجموعه اقدامات صورت گرفته و اهداف و انتظارات برنامه مداخله پیشگیری و کنترل بیماری فشار خون بالا پرداختند و به شاخص شیوع فشار خون بالا قبل و بعد از مداخلات نیز اشاره نمودند، و همچنین نسبت به عوامل خطر بالا فشار خون و فاکتور ها، راه های کنترل نیز توضیحاتی را ارائه نمودند. وی همچنین از همه سازمان های مرتبط خواست در اجرای برنامه مداخله کنترل و پیشگیری از بیماری فشار خون مرکز بهداشت را یاری نمایند.
سپس محمودی کارشناس بهداشت محیط در خصوص وضعیت نانوایی های تحت پوشش شهرستان مراوه تپه، عوامل موثر بر کیفیت نان نظیر کیفیت مواد اولیه، نیروی انسانی و شرایط فنی و تکنولوژیکی، اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در راستای ارتقاء وضعیت بهداشتی نانوایی ها و انتظارات از ارگان های مرتبط گزارش هایی را ارائه نمودند.

در ادامه کارشناس نظارت بر مواد غذایی، گزارشی از عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراوه تپه در خصوص کیک های آلوده به قرص در طی آذر و دی ماه 98 و انتظارات از ارگان های مرتبط را داشتند.
سپس خانم حاجیلی دوجی کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان ضمن گزارش کامل شیوه نامه برگزاری کلاسهای آموزش هنگام ازدواج در مراکز خدمات جامع سلامت به مجموعه انتظارات از اعضاء کارگروه سلامت و امنیت غذایی اشاره نمودند.
در پایان  ممشلی ریاست  اداره تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به نحوه ارائه خدمات آموزش هنگام ازدواج به زوجین توسط اداره تبلیغات اسلامی به ارائه دیدگاه و نقطه نظرات خود در خصوص ازدواج ساده، سالم و پایدار پرداخته و افزودند که آموزش مسائل احکام و اخلاق نسبت به دیگر مسائل مرتبط با ازدواج در اولویت قرار بگیرند.
در نهایت هر یک از اعضا نسبت به ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص دستورات جلسه پرداختندکه پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر به تصویب رسید.

 


 



دفعات مشاهده: 227 بار   |   دفعات چاپ: 39 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 960 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2732071 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 29148 بازدید