پیام خود را بنویسید

اخبار : فقط 3 تا 5 درصد مبتلایان به آنفلوآنزا به بستری نیاز دارند

 | تاریخ ارسال: 1398/9/11 | 
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه بیش از 80 درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به آنفلوآنزا نیستند، گفت: تأیید تشخیص آنفلوآنزا با روش‌های آزمایشگاهی امکانپذیر است. از سوی دیگر 95 درصد آنفلوآنزا خفیف بوده و فقط 3 تا 5 درصد ممکن است به بستری نیاز داشته باشند.
دکترسراج‌الدین عارف‌نیا با بیان اینکه شرایط اپیدمی آنفلوآنزا در استان وجود دارد، گفت: گلستان جزو 5 استان نخست کشور در شیوع این بیماری است و اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل این بیماری در دستور کار قرار دارد.
وی بیان داشت: تعداد موارد بستری از ابتدای مهر تا روز گذشته 725 نفر بوده است و در این بین 587 نمونه‌برداری شده که 47 مورد آنفلوآنزای قطعی داشتند. علاوه براین 251 مورد بستری‌شدگان دارای بیماری‌های زمینه ای بودند.
وی اظهارداشت: براساس آخرین آمار که مربوط به روز گذشته است، مرگ 5 بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در استان به ثبت رسیده که همه این افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.با اینحال گلستان از نظر تعداد مرگ و میرها در اثر بیماری آنفلوآنزا جزو 3 استان نخست کشور نیست.
 وی افزود: مهم‌ترین علامت بیماری آنفلوآنزا که سبب می‌شود فرد مبتلا نیاز فوری و ضروری به بستری داشته باشد، احساس تنگی نفس است که همه افراد به ویژه گروه‌های پرخطر از جمله مادران باردار، کودکان زیر 5 سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و غیره باید در صورت ابتلا خیلی زود به مراکز درمانی مراجعه کنند.
رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه کمبود دارویی در استان وجود ندارد، گفت: داروی تامیفلو به اندازه کافی در استان وجود دارد و واکسن هم به اندازه کافی در استان فراهم شده است.
عباس بدخشان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هم بیان داشت: بعد از هشدار مرکز بهداشت کمیته آنفلوآنزای دانشگاه تشکیل شد و به تمام بیمارستان‌ها ابلاغ کردیم تا هر بیمارستان 10 درصد تخت‌های بیمارستانی را به حالت آماده‌باش برای این بیماران قرار دهند.
وی گفت: در بیمارستان صیادشیرازی هم برای اینکه بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا ارائه کنیم علاوه بر بخش عفونی، یک بخش دیگر را هم برای بستری بیماران با علایم حاد تنفسی به حالت آماده‌باش درآوردیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در بیمارستان طالقانی با توجه به اینکه فضای کافی برای توسعه نداریم؛ قرار شد 40 تخت در بیمارستان 5 آذر برای بستری کودکان اختصاص پیدا کرده است.

 
 


دفعات مشاهده: 555 بار   |   دفعات چاپ: 60 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5966 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 3264 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 3039699 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 91107 بازدید