پیام خود را بنویسید

اخبار : رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: مرکز درمان ناباروری نهال با اعتباری بالغ۳۰ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شد

 | تاریخ ارسال: 1398/5/23 | 
مرکز درمان ناباروری دولتی نهال باحضور دکتر چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان و جمعی از مسوولان شهری و دانشگاهی در مرکز آموزشی درمانی شهید صیادشیرازی گرگان افتتاح شد.
دکترفاضل افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان ناباروری بالاست این مرکز دولتی می‌تواند کمک بسیاری به زوج‌های نابارور کند.
او گفت: استان گلستان جزو استان‌های با درصد بالا در ابتلا به ناباروری است و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار زوج نابارور در این استان زندگی می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه نیز در خصوص راه‌اندازی مرکز درمانی ناباروری نهال در بیمارستان صیاد گرگان گفت: راه‌اندازی این مرکز بسیار با اهمیت است برای اینکه سالها در حوزه درمان دانشگاه در خدمت مردم بودم، در سال‌های 1384 الی 1387 و همزمان با سفرهای آن زمان دولت، مردم‌ نامه‌های مختلفی به تیم ریاست جمهوری می‌دادند یادم است اولی‌ترین نیاز مردم در حوزه درمان مربوط به ناباوری زوج‌های جوان بود که برای هزینه‌هایشان درخواست مساعدت می‌کردند.
دکترعباس بدخشان با بیان اینکه نیاز مرکز درمانی ناباروری در استان گلستان احساس میشد، افزود: بعد از درخواست اشتغال بزرگترین نیاز مردم متعلق به ناباروری زوج‌های جوان بود، با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت یک پویش و بالندگی خاصی به برنامه‌ها در سطح کشور وارد شد.
دکتربدخشان افزود: با وجود شرایط و محدودیت‌های شدید مالی در حوزه وزارت بهداشت، اما همت گذاشته شد و این مرکز به بهره‌برداری رسید، مرکزی که به زعم وزارت بهداشت یکی از بهترین مراکز درمانی ناباروری در سطح کشور به لحاظ سازه و تجهیزات است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز امیدواری کرد با حضور پزشکان متخصص در گروه زنان، متخصصان ناباروری، جنین شناسی، و ارولوژی ان‌شاءالله این مرکز بتواند شادی فرزند را برای زوج‌های جوان نابارور هدیه کند.
وی با بیان اینکه در این مرکز خدمات درمانی ناباروری در سطوح مختلف یک، دو و سه ناباروری داده می‌شود، گفت: خدماتی در حوزه متخصصان زنان،  IUI، IVF در این مرکز انجام می‌شود، وزارت بهداشت بسته‌های حمایتی خوبی در نظر گرفته است، قسمت عمده‌ای از هزینه‌های دولتی را پوشش می‌دهد.
 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیزگفت: با عنایت به ابلاغیه مقام معظم رهبری انجام خدمان ناباروری یکی از ضروریات اصلی استان بود که در سال های 94 و 95 گام های جدی در این خصوص برداشته شد.
وی افزود: هم اینک با تغییر کاربری بخش بستری بیمارستان صیاد به بخش ناباروری تجهیزات لازم این مرکزبا اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت .
دکتر نعیمی تسریع کرد :این مرکز به لحاظ تخصص و تجهیزات یکی از مراکز بسیار خوب کشور می باشدکه در بین الملل سازی دانشگاه می تواند کمک شایانی نماید.
مدیر مرکز درمان ناباروری نهال ضمن تشکر از مسوولان دانشگاه ادامه داد: برای راهاندازی یک مرکز بخشی به عنوان ساختمان و تجهیزات و امکانات مطرح است که به بهترین شکل انجام شد و بخش دوم کادر مجرب است و با شناختی که از همکاران دارم قطعا استان گلستان قطب درمان ناباروری کشور میشود.
دکتر کاشانی بیان کرد: منتظر خبرهای خوش از این مرکز خواهیم بود و قطعا مرکز ناباروری نتیجه تلاش گروههای مختلف است و دست همکارانی که میتوانند در این سیستم پرتلاش باشند میفشاریم.
 وی گفت: این مرکز دارای بخش‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه جنین شناسی، ریکاوری،‌ اتاق مراقبت، بیوفریزینگ، اتاق عمل و ... است.




 


دفعات مشاهده: 7713 بار   |   دفعات چاپ: 76 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 2 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 999 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1439129 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 75863 بازدید