پیام خود را بنویسید

اخبار : برپایی غرفه خدمات مشاوره حوزه ازدواج

 | تاریخ ارسال: 1398/5/19 | 

برپایی غرفه خدمات مشاوره حوزه ازدواج توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی در اولین جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان

 

در اولین جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین غرفه خدمات مشاوره حوزه ازدواج به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و باهمکاری اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برای جوانان برپا شد .

اولین جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان و به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان با حضور اقوام ساکن در استان و دیگر قومیت‌های کشور از روز  یکشنبه ۱۳ مرداد ماه الی ۱۵ مرداد ماه برگزار شد.

در این جشنواره ۱۲ قوم مختلف به مدت سه روز آئین‌های ازدواج، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم خود را با حفظ اصالت دینی و اسلامی را در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند.
در حاشیه این مجموعه ورزشی غرفه‌هایی شامل صنایع دستی و غذای محلی اقوام ایرانی و در سالن ورزشی مجموعه آزادی غرفه خدمات مشاوره رایگان حوزه ازدواج  باحضور کارشناسان اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برپا بوده است.

در این غرفه، کارشناسان اداره مشاوره به ارائه خدمات مشاوره در حوزه ازدواج پرداختند و همچنین پمفلت ها و بروشورهایی توزیع شد

کارشناسان در مشاوره های خود به مسائلی از قبیل ضرورت آموزش پیش از ازدواج، آشنایی و فواید آشنایی، محدودیت های آشنایی، ده اشتباه رایج در فرایند آشنایی، دلایل درست و نادرست انتخاب همسر، توصیه های طلایی در انتخاب همسرمهمترین متغیرها در ازدواج، ۱۸سوال و جواب درباره رابطه ازدواج و سلامت، دانستنی های ازدواج سالم، خودمراقبتی جوانان، مهارت شناخت خویشتن، الگویی برای شخصیت سالم، خطاهای فکری، پاک کردن ذهن، مهارت ابراز وجود، مهارت های مقابله با شکست و اتفاقات، ناخرسندی واقع بینانه، کمال گرایی، مهارت های مقابله با شکست و اتفاقات و تصمیم گیری به عنوان یکی از مهارت های برنامه ریزی پرداختند.

تزریق روحیه شور و نشاط، ترویج سنت ازدواج آسان، ترویج آئین‌های سنتی ازدواج و ایجاد شغل موقت در استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بود.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 221 بار   |   دفعات چاپ: 48 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت فرهنگی و دانشجویی می باشد.