پیام خود را بنویسید

سرقت : سرقت

تا به حال دقت کرده‌اید که وقتی قصد مسافرت دارید‌وخانه شما مدتی خالی می‌ماند،شما قبل از ترک منزل چه اقداماتی انجام می دهید؟ احتمالا اوّل از همه اتو را از برق می کشید. سپس شیر گاز را می‌بندید و بعد از آن هم به درب خانه چند عدد قفل می زنید تا کسی نتواند وارد خانه شود،حتی به چند نفر از همسایه‌ها هم می‌سپارید تا مراقب خانه شما باشند. گاهی اوقات هم چراغی را روشن می‌گذارید تا هنگام شب، خانه کاملا تاریک و خاموش نباشد. دیگه چه کارهایی انجام می‌دهند؟ ماشینو می برین تعمیرگاه تا بازدیدش کنن و ببینن که سالمه و مناسب جاده هست یا نه. حتی لاستیک زاپاس رو هم چک می‌کنین تا ببینن قابل استفاده هست یا کم باد شده. شما این اقدامات را انجام می دهید تا از بروز حادثه جلوگیری کنید. یعنی احتمال وقوع حادثه را کم کنید و اینکه اگه حادثه‌ای پیش اومد خسارت اون رو کاهش بدید،به این اعمال پدافند غیر عامل در مقابل سرقت می گویند.

  سرقت یکی از جرایم مهم جوامع و عملی است که تقریباً در تمامی‌کشورها دیده می‌شود. این جرم در گذشته‌های دور نیز وجود داشته و به اشکال مختلف صورت می‌گرفته است.سرقت در زمان‌های متفاوت و در جوامع مختلف تغییر نموده است؛ اما موضوعی که از ابتدای پیدایش سرقت تاکنون ثابت مانده، زشتی و مذموم بودن ماهیت آن است که همواره با مرتکب این جرم برخورد و مقابله شده است.

 

  روش جلوگیری از سرقت مکانهای اداری

  راه‌های پیشگیری از مکانهای اداری عبارت است از:

  1) مقابل کلیه پنجره‌های قابل دسترس، نقاط نفوذ پذیر، نورگیرها و روی دیوارها حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید.

  2) درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده‌ای ایمن کنید.

  3) نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدکی آنها گم شده یا برای مدّتی دراختیار دیگران بوده اقدام کنید.

  4) در صورت خروج از اداره تنها به بستن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه درب‌های داخل اداره (راهرو، اتاق‌ها و آشپزخانه) را قفل کنید.

  5) در صورت تغییر مکان حتما قفل‌های در اصلی مکان جدید را تعویض کنید.

  6) از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، رمال و متکدی به داخل اداره جلوگیری کنید.

  7) کلید اداره خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهید.

  8) اگر افرادی به عنوان ماموران سازمانهای مختلف به اداره مراجعه می‌کنند، قبل از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان اکیداً جلوگیری کرده و در صورت هر گونه ابهامات با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

  9) در صورتی که محوطه بیرونی اداره شما فاقد روشنایی کامل است با نصب لامپ بر سر درب اداره، روشنایی محل را تامین کنید.

  10) از قرار دادن نردبان و چارپایه و نظایر آنها در کنار دیوارها خودداری نمایید.

  11) اداره خود را به دزدگیر و تجهیزات ایمنی مجهز کنید .

  12) درب مجتمع‌های اداری در ورودی حتما باید کنترل شود.

  13) همیشه درب پشت بام را به قفل آویز مطمئن مجهز کنید.

  14) شماره و مشخصات لوازم اداره خود از قبیل لوازم صوتی و تصویری، فرش،رایانه،فکس و ... دقیق یادداشت کنید و در صورت امکان از آنها عکس تهیّه کنید تا در صورت وقوع سرقت، شناسایی و دستیابی مجدد به آنها امکان پذیر باشد.

  15) برای مواقع اضطراری شماره تلفن‌های مرکز نیروی انتظامی منطقه و کلانتری محل سکونت خود را در اختیار داشته باشید تا هنگام لزوم بتوانید سریعا با این مرکز تماس بگیرید.


دفعات مشاهده: 1618 بار   |   دفعات چاپ: 477 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 56 بار   |   0 نظر



CAPTCHA