پیام خود را بنویسید

صفحه اصلی : جلسه هماهنگی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با ادارات کلاله برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/3/4 | 
جلسه هماهنگی بمناسبت طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با حضور مدیر شبکه ، ادارات شهرستان ،مسئولین واحدهای ستادی با موضوع چگونگی اجرای طرح  در مرکز بهداشت کلاله برگزار شد.
دکتر مهیار کلوی-مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله در گفتگویی اعلام کرد : طرح بسیج ملی  کنترل فشارخون همزمان با سراسر استان از تاریخ 27 اردیبهشت در شهرستان کلاله کار خود را شروع نمود.
دکتر کلوی ،در خصوص اهمیت بیماری فشارخون بالا و همچنین هزینه هایی که این بیماری به خانواده و سیستم بهداشتی تحمیل می کنند توضیحاتی بیان نمود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله علت اصلی مرگ میر در شهرستان را ( قلب و عروق و بعد از آن فشارخون )دانست و برای  اهمیت بررسی فشارخون در جلسه هماهنگی افزود : هدف از طرح را اطلاع رسانی و حساس کردن مردم به بحث فشارخون بوده و باید افراد بالای 30 سال از وضعیت فشارخون خودشان مطلع باشند .
وی خاطرنشان کرد: مردم اگر مواظب فشارخون بالا نباشند این امر باعث آسیب به کلیه ، چشم ،قلب و عروق   و مغز  خواهد شدو هزینه بالای را برای خانوار خواهد داشت و اقتصاد خانواده به مخاطره می افتد .
کلوی توصیه کرد : اگر بخواهیم فشارخون عادی داشته باشیم ، اول باید ذائقه و تغذیه خود را اصلاح کنیم،  دوم :تحرک و ورزش و فعالیت بدنی داشته باشیم  و باید طوری باشد که یک ساعت پیاده روی را در روز داشته باشیم .
محمود یاپنگ غراوی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان کلاله در خصوص نحوه اجرای این طرح جهت افراد بالای 30 سال و زنان باردار و بیماران دیالیزی توضیحاتی داده و بیان داشت که بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از تاریخ 28 اردیبهشت 98 لغایت 98/4/15در شهرستان کلاله همزمان با سراسر کشور اجرا می گردد.

 

دفعات مشاهده: 228 بار   |   دفعات چاپ: 81 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | kalaleh

Designed & Developed by : Yektaweb