پیام خود را بنویسید

واحد پیشگیر و مبارزه با بیماریها : میزان بروز موارد حیوان گزیدگی شهرستان گمیشان در سال 97، کاهش یافت.

 | تاریخ ارسال: 1398/2/21 | 
 میزان  بروز موارد حیوان گزیدگی شهرستان گمیشان در سال 97، کاهش یافت.
به دنبال برخی مداخلات و فعالیت های برنامه ریزی شده و بر اساس برنامه عملیاتی سالهای اخیر، تعداد موارد حیوان گزیدگی شهرستان گمیشان در سال 97 در مقایسه با سال 96 به میزان  11.06 در صد ، کاهش یافت .
میزان کشندگی بالا (صد در صد) ،هزینه زیاد مراقبت فرد حیوان گزیده و بالا بودن بار مالی تامین واکسن و سرم هاری،از جمله عواملی است که باعث گردیده مقوله حیوان گزیدگی یکی از اولویت های مهم بهداشتی شهرستان محسوب گردد.
در شرایط فعلی اجرای برنامه های آموزشی ، اطلاع رسانی و ارتقای همکاری بین بخشی دستگاه های متولی سلامت ،پیش نیاز لازم جهت حل این مشکل بهداشتی می باشد.
لذا مد نظر قرار دادن مساله حیوان گزیدگی به عنوان یکی از اولویتها و مشکلات  مهم  بهداشتی منطقه ، طرح مکرر موضوع حیوان گزیدگی در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ، حساس سازی مسئولین و طرح چندین باره موضوع در کمیته تامین ، رایزنی با مقامات دادگستری و قضایی و تلاش در جهت جلب حمایت حداکثری ایشان ، اجرای فعال طرح مهار سگهای صاحبدار در مناطق روستایی ، جلب حمایت ائمه جمعه و روحانیون محل ، آموزش جمعیت تحت پوشش ، جلب حمایت دهیاران در مناطق روستایی واجرای برنامه اتلاف در مناطق شهری و روستایی را میتوان  از اهم اقدامات انجام شده در این شهرستان ،جهت حصول به این شاخص مطلوب برشمرد.

 

دفعات مشاهده: 312 بار   |   دفعات چاپ: 108 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان گمیشان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | gomishan

Designed & Developed by : Yektaweb