پیام خود را بنویسید

اخبار شهرستان گنبد : کمیته مدیریت بحران گنبد با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/1/15 | 
جلسه کمیته مدیریت بحران شبکه بهداشت و درمان با حضور تیم ستاد فرماندهی حادثه دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بخشدار مرکزی گنبد، رییس سازمان هلال احمر ، مدیران بیمارستان ها و مدیران مرتبط ادارات شهرستان گنبد به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد. معاون استاندار و فرماندار ویژه  گنبد ضمن عرض خیر مقدم به ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان و معاونین ایشان و مدیران بیمارستان ها و مسئولین ادارات مرتبط، از زحمات شبانه روزی آنان در ایام بحران سیل گنبد تقدیر و تشکر نمودند. آقای کریمی با بیان این مطلب که از زمان هشدار سازمان هواشناسی در مورد وقوع بارندگی و خطر وقوع سیل، بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران را برگزار و با اعضای کمیته طرح موضوع گردید و  برای بحران احتمالی همه اعضای کمیته برابر وظایفی که داشتند در آماده باش کامل قرار گرفتند. سپس با شروع سیلاب، وضعیت قرمز در شهرستان اعلام شد و به همت مردم عزیز و تدبیر و درایت ستاد مدیریت بحران شهرستان توانستیم سیلاب سنگین شهرستان گنبد را در حد توان و بضاعت موجود مدیریت بکنیم . معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد گفت علیرغم سیلاب سنگین، حتی یک مورد تلفات جانی در شهرستان نداشتیم  و بعد از وقوع سیلاب یکی از دغدغه های اصلی ما ملاحظات بهداشتی بود. آقای کریمی ضمن تشکر از مساعدت های دکتر فاضل در حوزه سلامت شهرستان فرمودند : امکانات و تجهیزات بیمارستان های شهرستان گنبد به جهت موقعیت خاصی که دارد  فقط متعلق به گنبد نیست و شرق استان را پوشش می دهد که این امر می طلبد مسئولین محترم دانشگاه در تامین و تجهیز کمبودهای بیمارستان های گنبد  مساعدت ویژه نمایند. وی از همکاری بی دریغ خیرین شهرستان که بدون گزارش عملکرد و فقط در راه رضای خدا ،در کنار مردم بودند نیز تقدیر و تشکر نمودند. در ادامه دکتر بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبد گزارشی از عملکرد تیم مدیریت بحران حوزه سلامت گنبد و خسارات وارده شده به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی ارائه نمودند و از نیازهای مبرم شهرستان به تجهیزات و امکانات درمانی و بهداشتی سخن گفتند. ایشان سی تی اسکن در مطهری ، دیزل ژنراتور برق بیمارستان طالقانی و شهدای 12 دی ، آمبولانس کمک دار برای 115 ، الکتروشوک برای مراکز بهداشتی درمانی، موتور برق برای پایگاههای اورژانس 115  ایزوگام سقف بیمارستانها را از نیازهای فوری شهرستان برشمردند. پس از آن دکتر عارف نیا معاون بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان در مورد سیل اخیر با ذکر این مطلب که مردم عزیز استان هیچ خبری غیر از اخبار روابط عمومی دانشگاه را در خصوص شیوع بیماریها قبول نکنند گفت: مردم مناطق سیل زده از آب جوشیده و یا آب بطری تا زمان رسیدن به وضع مطلوب استفاده بکنند. وی از آهک پاشی در مناطق سیل زده در شهر و روستا خبر داد و گفت که آهک پاشی در شهر با کمک شهرداری و در روستا توسط دهیاران انجام می گیرد. ایشان در پیام های بهداشتی خود به مردم توصیه کردند که از خوردن غذای مانده و یا سوپ در چادرها پرهیز بکنند.وی در بازگشت ساکنین مناطق سیل زده به خانه های خود  بحث توجه به استحکام منازل ، نشت گاز ، برق گرفتگی و مارگزیدگی را از موارد بسیار مهم برشمردند.رییس مرکز بهداشت استان از نداشتن دغدغه مالی مدیران در این ایام در حوزه بهداشت خبر دادند و اطمیان دادند که هیچ محدودیت مالی برای انجام ملاحظات بهداشتی در مناطق سیل زده نداریم.
در ادامه دکتر بدخشان؛ معاون درمان دانشگاه گفت: با شروع بارندگی ها و آغاز سیلاب در گنبد ستاد بحران در حوزه درمان دانشگاه کار خود را آغاز کرد. ما با اعلام لغو مرخصی متخصصین در این ایام به بیمارستان ها ابلاغ کردیم که عمل های الکتیو خود را کاهش داده و در آمادگی کامل باشند. معاون درمان دانشگاه اعلام کرد که با ادامه بحران بحث مقابله با بیماریهای گوارشی و مارگزیدگی با بیمارستان ها هماهنگی کردیم. ایشان با بیان این مطلب که گنبد قطب درمان شرق استان می باشد، از تلاش های شبانه روزی مدیر شبکه بهداشت و مدیران بیمارستان های گنبد تمجید کرد و گفت دکتر بدیعی در قامت یک مدیر توانمند در شرق استان ظاهر شد و ما از این نظر چندان دغدغه ای نداشتیم. دکتر بدخشان با ذکر این مطلب که دکتر علاقی رییس نظام پزشکی گنبد ، طی این مدت بارها با من تماس گرفته و در زمینه هر نوع کمک های درمانی اعلام آمادگی کردند که در همین جا از ایشان تشکر می کنم. وی از اعلام آمادگی گروههای مختلف پزشکی کشور ، نظام پزشکی شهرستان های استان و سایر استان ها و انجمن داروسازان تقدیر و تشکر کردند.
پس از آن دکتر صلبی معاون غذا و دارو شبکه گفت در حوزه دارو ،ما قبل از بحران به جهت تعطیلات نوروز اقدام به خرید متمرکز دارو کرده بودیم و خوشبختانه در زمینه دارو و ملزومات دارویی هیچ مشکل و کمبودی تا الان نداریم. وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، از جمله انجمن داروسازان ، خصوصا در آقلا و گمیشان گفت: در زمینه کمک به سیل زدگان، بخش خصوصی به عنوان بازوی قوی برای معاونت غذا و دارو وارد عمل شد. دکتر صلبی با بیان این مطلب که شاید از این به بعد نیاز دارویی در مناطق سیل زده بیشتر شود از مدیران بیمارستان ها خواست که در صورت کمبود دارویی ، موارد را به معاونت غذا و دارو اعلام بکنند تا ما بلافاصله نسبت به تامین آن اقدام بکنیم. در ادامه دکتر کمال غریبی سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ضمن تقدیر از تلاش های مدیر شبکه بهداشت و همکاران اورژانس 115 گنبد گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان چون دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر و دبیرخانه کارگروه بهداشت و بلایا نیز هست ما هماهنگی های خود در این مرکز را با اعلام اخطاریه های هواشناسی بلافاصله آغاز کردیم و جلسات در این حوزه بصورت روزانه ادامه داشت. ایشان در خصوص تجهیز ناوگان 115 گنبد گفت که بزودی اقدامات لازم برای تحویل یک دستگاه آمبولانس کمک دار برای گنبد انجام خواهد شد.
 پس از آن دکتر فاضل ضمن تقدیر از زحمات فرماندار ویژه شهرستان گنبد و مدیران حوزه سلامت شهرستان با مردم عزیز استان و شهرستان گنبد ، آقلا و گمیشان اعلام همدردی نمودند. ایشان با ذکر این مطلب که خوشبخانه تاکنون موردی از مشکلات شدید ناشی از بیماریها  در استان مشاهده نشده بر لزوم هوشیاری حوزه سلامت در خصوص آگاهسازی مردم در رعایت مصرف مواد غذایی سالم  و آب جوشیده و آب بطری تاکیده کرده و خطر بیماریهای روده ای و همچنین مار گزیدگی در این شرایط هشدار دادند. ایشان گفتند که در روز سوم سیلاب گنبد معاون درمان وزیر بهداشت به همراه معاون توسعه دانشگاه در گنبد حضور پیدا کرده و خسارات وارده به تجهیزات و زیرساخت های حوزه سلامت شهرستان را از نزدیک مشاهده کردند و در برخی موارد دستور پیگیری سریع موضوع را دادند. وی گفت  مساعدت و کمک های ویژه فرماندار گنبد و تلاش های تیم های خدمات بهداشتی درمانی بود که باعث شد  ما در گنبد چندان دغدغه جدی نداشته باشیم، ولی در عین حال شهرستان گنبد بدلیل شرایط ویژه ای که دارد، بار تمامی بیماریهای شرق استان را به دوش خود می کشد و از این نظر ما همیشه گنبد را بطور خاص در نظر می گیریم. دکتر فاضل ادامه داد خود بنده نیز با حضور وزیر بهداشت در استان، درخواست سی تی اسکن گنبد را به ایشان دادم تا با دستور ایشان بتوانیم در اسرع وقت این دستگاه را در بیمارستان مطهری استقرار بدهیم.



دفعات مشاهده: 475 بار   |   دفعات چاپ: 128 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 877 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2721135 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 18212 بازدید