پیام خود را بنویسید

داروخانه : معرفی داروخانه

 | تاریخ ارسال: 1397/11/9 | 
معرفی امور دارویی و زیر مجموعه
 

انبار دارویی:
 
انبار دارویی بیمارستان دارای دو ساختمان (نگهداری دارو و نگهداری ملزومات پزشکی) با وسعت کم بوده و کف انبار بتونی دارای کف‌پوش مقاوم می باشد و همه روزه کف انبار به روش خشک نظافت می شود.زیر درب و دیوارها و سقف انبارها  فاقد روزنه و منفذ بوده و از ورود حشرات و حیوانات موذی و پرندگان به داخل انبارها  جلوگیری به عمل می آید.سقف انبارها عایق بوده و برای تامین سرمایش و گرمایش از اسپلیت استفاده می شود.
انبارهای دارویی  دارای ترمومتر دیجیتال (دماسنج و رطوبت‌سنج ) بوده و درجه حرارت و رطوبت همه روزه در وقت معین کنترل و در کارت مخصوص ماهیانه ثبت شود و در محل انبار بایگانی گردد.در کلیه مواقع حتی در ایام تعطیل انبارها دارای شرایط ویژه خود بوده و شرایط نگهداری داروها کنترل و رعایت می شود. 
در انبارهای دارویی  قفسه‌بندی فلزی نصب شده و ارتفاع اولین طبقه از زمین و ارتفاع قفسه ها به دقت رعایت شده است.
کلیه اجناس و داروهای موجود در انبار دارویی که شامل: قرص، کپسول، شربت، آمپول، سرم، ضدعفونی کننده‌ها و لوازم پزشکی است به نحو مطلوب طبقه‌بندی شده اند و به هر کدام قسمت معینی از فضای انبار اختصاص داده و بر اساس تاریخ انقضاء در قفسه‌ها جا داده می شوند. به طوری که داروهای با تاریخ مصرف نزدیک در جلو و به همین ترتیب بقیه در پشت آنها چیده شوند تا داروهایی که تاریخ مصرف کوتاه‌تری دارند، زودتر توزیع شوند. ( FEFO )
چیدمان اجناس در قفسه‌ها با توجه به وزن و حجم اجناس است به طوری­که اجناس کم حجم و سبک در طبقه‌های فوقانی قرار می‌گیرند.چیدن صحیح کالا در انبار در بالا بردن راندمان و ایجاد نظم و کاهش هزینه‌ها و به خصوص وقت، بسیار مؤثر است.
 سیم‌کشی انبار در نهایت دقت توسط متخصصین انجام شده است. 
پشت پنجره و درب انبارها دارای حفاظ بوده و دوربین مدار بسته و دزدگیر در محل نصب شده است.                   .
کف انبارها از سطح فضای بیرون بالاتر بوده تا در موقع بارندگی شدید از ورود آب به داخل انبار جلوگیری شود.
 در کلیه انبارها کپسول آتش‌نشانی ( پودر یا گاز ) در کنار درب ورودی انبار، شیلنگ آب و دستگاه­های خبر دهنده و تابلوی راهنمای اطفای حریق نصب و به موقع سرویس می شود و افراد آموزش دیده در تمام شیفت‌های کاری حضور داشته دارند و تابلوی عدم مصرف دخانیات در انبارها نصب شده است.             
دفتر انبار بوسیله پارتیشن از محوطه انبار جدا شده و برای هر دارو کاردکس شامل موجودی و تاریخ انقضا و نقطه سفارش  تطبیق داده شده است. 

مسئول انبار دارویی: سرکار خانم اعظم میرعرب
تلفن داخلی: ۲۱۲    

انبار دارویی بیمارستان در ساختمان شماره ۷ بیمارستان قرار دارد.
 

 

داروخانه دیلی دز:

کلیه الزامات انبار دارویی در داروخانه دیلی دز بیمارستان رعایت شده و این داروخانه به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران بستری می باشد.
 
مسئول داروخانه دیلی دز: جناب آقای فرشید سعیدی
تلفن داخلی: ۱۵۵

داروخانه دیلی دز بیمارستان در ساختمان شماره ۷ بیمارستان قرار دارد.

 

 

داروخانه سرپایی:

کلیه الزامات انبار دارویی در داروخانه سرپایی بیمارستان رعایت شده و این داروخانه به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران و مراجعین محترم می باشد.

مسئول داروخانه سرپایی: جناب آقای فرشید سعیدی
تلفن داخلی: ۱۵۴

داروخانه سرپایی بیمارستان در ساختمان شماره ۱ بیمارستان قرار دارد.

دفعات مشاهده: 1303 بار   |   دفعات چاپ: 334 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان شهداء گنبد کاووس می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | shohada-hosp

Designed & Developed by : Yektaweb