پیام خود را بنویسید

دفتر پرستاری : معرفی مترون بیمارستان

 | تاریخ ارسال: 1397/10/30 | 

شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری ( مترون )
 

۱.برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیتهای ارائه خدمات مددجویان

گردآوری اطلاعات از :

  - مرکز شامل : نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت، گزارشات ماهیانه و سالیانه، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان ، مصاحبه با کارکنان

  - مددجویان: بر حسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدمات ارائه شده

  - منابع شامل نیروی انسانی (پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، تکنسین ها و کاردان های اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته) ساختار فیزیکی، امکانات و تجهیزات

۲.شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کمیته های درون سازمانی

۳.تعیین اهداف (کوتاه مدت، میان مدت، دارز مدت) مبتنی بر نیازها جهت تأمین حفظ و ارتقاء سلامت و رفاه اجتماعی مددجو، بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط

۴.تعیین خط مشی و اتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمانبندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر

۵.برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون (آموزشی، پژوهشی، کنترل و نظارت کنترل عفونت و ....)

۶.ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر

۷.تدوین و اجرای برنامه های اموش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری

۸.ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی، درمانی و توانبخشی مرکز

۹.جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف

۱۰.ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه های پرستاری

۱۱.مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیتهای مرکز

۱۲.تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آن ها جهت اجرای برنامه های پرستاری

۱۳.مشارکت در طرح های پژوهشی

۱۴.برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت (کنترل عفونت)

۱۵.انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحدهای ذیربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری

۱۶.ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تأمین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحدهای ذیربط

۱۷.تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری براساس استاندارهای علمی

۱۸.تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب

۱۹.بکارگیری نیروی انسانی براساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری 



شرح وظایف مترون بیمارستان درزمان بحران

   مسئولیت فوری قبل از بحران:

  •    طراحی سیستم شناسایی پرسنل شاغل و دواطلب (جلیقه یا بازو بند)
  •    تنظیم برنامه فراخوانی پرسنل
  •    ثبت و نگهداری آدرس و شماره تلفن تمامی پرسنل
  •    ثبت کمیت و کیفیت پرسنل موجود و پرسنل مورد نیاز
  •    برنامه ریزی برای جایگزینی پرسنل

  مسئولیت میانی قبل از بحران:
  •   طراحی نحوه تائید اعتبار نامه داوطلبان و محلهای مجاز به کارگیری آنان با همکاری واحد امنیت و انتظامات
  •   طراحی و تهیه خلاصه پرونده و کارت شناسایی برای داوطلبان
  •   مهیا نمودن بخشها و مکانهای مناسب جهت جایگزینی
  •   تهیه فهرستی از پرسنل طبقه بندی شده در دسترس

  مسئولیت دیر هنگام قبل از بحران:
  •    ارائه کلاسهای آموزشی برای پرسنل
  •    اجرای مانورهای آموزشی
  •    تجزیه و تحلیل مانورهای اجرا شده
  •    رفع نواقص مشاهده شده در مانورها
  •    به روز نمودن برنامه ها و اطلاعات از نظر انتقال – جابجایی و ... پرسنل
  مسئولیت فوری حین بحران:
  •    دریافت مسئولیت از فرمانده بحران
  •    ارتباط مداوم با مدیریت مرکز و سایر ارشدها
  •    ایجاد منطقه نیروی انسانی و مرکز عملیاتی اورژانس (درمانی)
  •    برنامه ریزی جهت جذب نیروهای داوطلب
  •    برقراری ارتباط با سوپروایزرها و مسئولین واحدها ی پرستاری بخش ها
  •    فراخوان پرسنل جایگزین
  مسئولیت میانی حین بحران:
  •    فعال نمودن واحد مراقبتهای جایگزین
  •   فعال نمودن واحد مراقبتهای اورژانس

دفعات مشاهده: 1020 بار   |   دفعات چاپ: 122 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان شهداء گنبد کاووس می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | shohada-hosp

Designed & Developed by : Yektaweb