پیام خود را بنویسید

اخبار : آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1397/9/26 | 
دکترعبدالرضا فاضل در آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: در روز پژوهش نباید در دانشگاه نسبت به فعالیت‌های خود راضی باشیم گرچه در حال حاضر در تعداد مقالات در جایگاه خوبی در سیستم دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار داریم.
رئیس دانشگاه ادامه داد: از نظر تعداد اعضای هیئت علمی ، دانشگاه علوم پزشکی گلستان با استان مازندران قابل قیاس نیست ولی توانستیم گامهای خوبی در حوزه پژوهش برداریم.
وی افزود: ۴۷۰ مقاله در دو سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان داشتیم که ۱۳۰ مورد مقاله بین المللی بوده است و در ۱۰ ساله گذشته قدم‌های خوبی در حوزه پژوهش برداشته شده است.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاهی است که به مردم تعهد دارد، در حوزه سلامت و بهداشت دغدغههای زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.
وی افزود: در سال گذشته ۱۶ هزار تصادف در استان در استان داشتیم که بر اثر این تصادفات ۴۰۰ مورد مرگ و میر جاده‌ای در استان رقم خورد و در سال 96 نسبت به سال 95، ۲۰ درصد رشد میزان مرگ و میر تصادفات جاده ای را شاهد بودیم.
وی گفت: میانگین هر فردی که در بیمارستان بر اثر تصادف بستری می‌شود ۱۰ روز است و این میزان بستری در بیمارستان عدد بزرگی است و باید پژوهش در این راستا انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در حوزه بالینی اعتبارات پژوهشی ما۸۰ میلیارد تومان بوده و متاسفانه در سال‌های گذشته تعداد دانشگاه‌ها و هئیت علمی را افزایش دادیم ولی به دنبال بودجه آن نبودیم و باید از داشته‌های خود  استفاده کنیم.
دکترعباس نجاری نیز اظهار کرد: روند توجه به خیرین در جهان رو به گسترش است و در حوزه‌ خیرین اگر بی‌توجهی کنیم از دنیا عقب می‌مانیم.
رئیس کارگروه رایانش زیستی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: رایانه زیستی یک ضربه محکم به سلطنت علم است، درگذشته هر یک از دانشگاه‌ها مرکز علمی بود و اطلاعات دادهها را کنترل می‌کرد ولی امروز این سیستم تغییر کرده و سلطنت علم دیگر در دست افراد نیست و دیگر داده‌ها صرفا ابزار علمی نیستند و رشته‌های شیمی بیولوژیک کامپیوتر و آمار  تجمعی شده و به یک‌رشته جدید را تبدیل‌ کرده است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مانند سایر دانشگاه استان‌های کشور در تلاش است و دانشگاه‌ علوم پزشکی گلستان یک دانشگاه جوان در کشور بهشمار میرود.
دکترنجاری تأکید کرد: اگر می‌خواهد دانشگاه علوم پزشکی استان از سایر دانشگاه‌ها جلو بیفتد باید اقداماتی انجام دهد که در دیگر دانشگاه‌های کشور اتفاق نیفتاده باشد.
وی افزود: هر وقت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان منابع حتی اندک اختصاص دادیم سرجایش هزینه شده و گزارش آن نیز ارائه کردند.
رئیس کارگروه رایانش زیستی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: در این دانشگاه مدیریت علمی، دانشگاه و اساتید خوبی وجود دارد طرحی ارائه شده تا در حوزه غربالگری و پایش تغذیه‌ای بسیج علمی دانشگاه علوم پزشکی پای کار آمده است و می‌توان از این ظرفیت در استان گلستان در قالب یک تفاهم استفاده کرد.
دکترنجاری افزود: برنامه داده‌های الکترونیک سلامت در استان گلستان آغاز شده و مثل چاه نفتی می‌ماند که به‌زودی خشک نمی‌شود و می‌توان از داده‌های آن در سیستمهای فناوری الکترونیک برای ارائه هشدارها استفاده کرد و حتی یک تجارت به راه انداخت.
وی گفت: در حوزه ژنوم نیز اقداماتی انجام شده و می‌تواند استارت آن در استان گلستان باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیزگفت: همایش بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری در دی‌ماه در استان گلستان برگزار می‌شود.
دکترمحمدرضا هنرور اظهار کرد: شعار امسال هدفمند فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی است و با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد شاید پژوهش فرصتی باشد که بتواند دست آورده‌ای خود را بیان کنیم.
وی گفت: ازنظر کمیت تولید جمهوری اسلامی بین ۲۰ کشور برتر دنیا از نظر تولید علم در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ هستیم.
وی تصریح کرد: ۷۴ مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی تأسیس‌شده و به عبارتی هر دانشگاه فقط یک مرکز رشد دارد و منظور تحقق سیاست اقتصادی مقاومتی تولید ۳۴۰ در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه‌ها تولید می‌شود.
دکترهنرور به سامانه یکپارچه پایش برنامه‌های عملیاتی اشاره کرد و گفت: در این سامانه تمام معاونت‌ها عملکرد خود را ثبت می‌کنند و برنامه‌هایی که ما داشتیم در راستای برنامه‌های سطح ملی پیش رفته است و در سال ۹۶ دانشگاه گلستان دانشگاه شایسته در این سامانه انتخاب شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: توانستیم شرکت‌های دانش‌بنیان را  در دانشگاه علوم پزشکی گلستان جذب  کنیم  و امروز ۴ واحد فناوری در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است.
وی یادآور شد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان در منطقه‌ای بر اساس رتبه‌بندی وزارتخانه رتبه نخست است و در بین دانشگاه‌های استان آنها از رتبه ۲۸ به رتبه دهم ارتقا یافتیم.
وی گفت: همایش بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری در دی‌ماه در استان گلستان برگزار می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: باید سهم دانشگاه علوم پزشکی استان را صندوق‌های نوآوری و شکوفایی مشخص کنید و هنوز وزارتخانه این مهم را مشخص نکرده است‌.
وی متذکر شد: ازنظر راه‌اندازی آزمون‌های الکترونیک در سال گذشته رتبه صفر را داشتیم و امسال توانستیم ۴۱ آزمون الکترونیک را در استان برگزار کنیم.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نظام نوین اطلاعات پژوهش‌های پزشکی ایران «نوپا» یک منبع غنی از اطلاعات است و محقق ما باید بتواند راحت از «نوپا»اطلاعات مختلف را از مجلات علمی به دست یابد..
دکترهنرور افزود: شعار ما این است که اطلاعات باید به درد مدیران بخورد و نتایج تحقیقات در اختیار تصمیم گیران قرار گیرد.




دفعات مشاهده: 479 بار   |   دفعات چاپ: 66 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 4198 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1453829 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 80507 بازدید