پیام خود را بنویسید

اخبار معاونت بهداشتی : کمیته ارتقای سلامت نو جوانان دانش آموز باحضور رییس مرکز بهداشت استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان

 | تاریخ ارسال: 1397/9/21 | 
کمیته استانی ارتقای سلامت نو جوانان دانش آموزبا حضور ریاست مرکز بهداشت استان ،مدیر کل آموزش وپرورش ،مدیران شبکه و روسای مرکز بهداشت شهرستان ها،مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها ،روسای ادارات اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیران گروه و مسئولین واحد های فنی مرکز بهداشت استان با هدف بررسی وضعیت برنامه های بهداشتی مشترک ، نقاط قوت ، چالش ها و انتظارات جهت تسهیل در روند برنامه های ابلاغی از سوی وزارتین و اولویت های استانی برگزار گردید .
در ابتدا صداقت معاون فنی مرکز بهداشت استان به مشکلات آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و سایر رفتار های پرخطر پرادخت و نقش نوجوانان دانش آموز و کارکنان مدارس در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ارتقای سطح سلامت خود ، خانواده و در نهایت جامعه پرداختند.
سپس دکتر عارف نیا رییس مرکز بهداشت استان ، ضرورت و اهمیت بهداشت در مدارس و نقش آن در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن و... در دوره های جوانی، میانسالی ، سالمندی، و مدیریت هزینه های اقتصادی و نیروهای انسانی ، وضعیت موجود برنامه های بهداشتی در مدارس شامل: مراقبت دوره ای نوجوانان دانش آموز ، مدارس مروج سلامت ،وارنیش فلوراید تراپی، عاری نمودن از پوسیدگی دندان دانش ،آموزان پایه ششم ،پیشگیری از پدیکلوز، بیماری های واگیر و غیر واگیر  در مدارس ،برنامه های سلامت روانی ،اجتماعی پیشگیری از اعتیاد و خودکشی ، بهبود تغذیه سالم ، مکمل یاری ، بهداشت محیط و ایمنی مدارس ، پایگاه تغذیه سالم و بوفه مدارس و آموزش های جامع در مدارس را تحلیل و نقاط قوت و چلش ها را ارئه نمودند. دکتر عارف نیا تجمع نوجوانان در مدارس ودسترسی به آنان و برگزاری جلسات آموزش خانواده در مدارس را یک فرصت دانست و عنوان نمودند جهت ارتقای سطح سلامت جامعه نیازاست برنامه ریزی دقیق و کامل جهت آموزش و ارائه خدمات مراقبت های دوره ای ( دانش آموزان ،کارکنان مدارس و والدین ) بطور مشترک با آموزش و پرورش می باشد .
آقای گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ارتقاء سطح آگاهی، نگرش، مهارت و عملکرد بهداشتی دانش آموزان در ابعاد مختلف سلامت، ارتقاء سطح سلامت اولیاء مدارس، توانمندسازی آنها در آگاهی و شناخت استاندارد های سلامت فرزندان، حفظ و ارتقاء سطح سلامت فرزندان خود از اهداف مهم آموزش و پرورش می باشد. وی افزود: دانش آموزان جمعیت عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند که  نیاز به تامین نیاز های روانی،  اجتماعی، فیزیولوژیک دارد و در صورتی که به موقع تامین نگردد در دوره های بعدی زندگی جبران عوارض ایجاد شده غیر ممکن و یا به سختی جبران می گردد. و به همین جهت راهکار اصولی آنست که برای بهداشت مدارس سرمایه گذاری گردد. گوهری در ادامه سخنان خود جهت برنامه ریزی به منظور اجرای مطلوبتر برنامه های بهداشت مدارس خواستار استمرار نشست مشترک دو دستگاه گردید.


دفعات مشاهده: 390 بار   |   دفعات چاپ: 126 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5966 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 7 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 2273 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2965377 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 54985 بازدید