پیام خود را بنویسید

اخبار : جلسه آموزش نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه در کلاله برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1397/9/18 | 
مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ، گفت : تکریم بیمار، جلوگیری ازسرگردانی ، صرفه جویی دروقت ، هویت بخشیدن به جایگاه پزشک خانواده و اجرای سامانه نوبت گیری«بهیاب»ازاهداف اجرای نظام ارجاع الکترونیک سلامت است.
دکتر محمد دادجو در جلسه کمیته بهیاب و نظام ارجاع الکترونیک که با حضورمدیران و مسئولان بخش های مختلف شبکه بهداشت ودرمان شهرستانهای کلاله و مراوه تپه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان کلاله برگزار شده بود ، با بیان اینکه اجرای طرح ارجاع الکترونیک برای نخستین بار در کشور، از گلستان آغاز شده است ، افزود : تشکیل پرونده سلامت الکترونیک ، ازمزایای مهم اجرای این طرح است که همه سوابق بیمار و آزمایش‌های وی دراین پرونده ثبت می‌شود و در صورت نیاز بصورت الکترونیک قابل انتقال به پزشکان مستقردر سراسرکشوراست.
وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک ، پزشک خانواده مستقر در مراکز درمانی ویا خانه های بهداشت روستایی وظیفه ممهورکردن دفترچه بیمار را داشت وبیمارنیز با دفترچه درمانی مهرخورده به پزشک متخصص مراجعه می کرد ، خاطرنشان نمود : با این شیوه کاری ، پزشک خانواده هیچ تاثیری در روند ویزیت بیمار نداشت و اطلاعاتی نیزدرباره کم و کیف بیماری دراختیار وی قرار نمی گرفت.
مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، اظهارداشت : اما دراجرای نظام ارجاع الکترونیک ، بیماری که به پزشک خانواده مراجعه می کند وپس ازمعاینه و ویزیت در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده می شود.
دکتردادجو ادامه داد : راه اندازی سامانه نوبت گیری بهیاب را ، از دیگر برنامه های ارجاع الکترونیک سلامت دانست و گفت : این سامانه بومی استانی است وبرای نخستین بار دراستان گلستان اجراء می شود.
وی گفت : با اجرای طرح نوبت گیری بهیاب ، بیمار ویا همراه وی دیگر لازم نیست در سرما وگرما وطی چندین کیلومتر راه ، صبح تا شب وتحمل چند روزآوارگی ، وقت خودرا در نوبت ویزیت پزشکان متخصص هدر دهند.
73  :وی خاطرنشان کرد    نیروی متخصص جوان به مراکز درمانی وبیمارستانی گلستان افزوده شد
مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اعلام کرد : براساس پیگیری ها و ارزیابی های صورت گرفته ، وزارت بهداشت ودرمان 73نیروی متخصص پزشکی درمانی جدیدالورود را به گلستان اختصاص داد.
دکتر محمد دادجو ، درجمع مدیران بهداشت ودرمان ومسئولان بخش های تخصصی شهرستانهای کلاله و مراوه تپه ، بابیان اینکه نظام ارجاع الکترونیک سلامت کشور، برای نخستین بار درگلستان اجرا می شود ، اد امه داد : اجرای این طرح دراستان نیز باعث شد که وزارت بهداشت از محل نیروهای متخصص جدید سهمیه بیشتری را به گلستان قائل شود.
وی اظهارداشت : با توجه به نیاز شدید مراکز درمانی به خصوص بیمارستان رسول اکرم(ص) کلاله به نیروهای تخصصی ، همچنین در جهت پاسخ به تقاضاهای مسئولان ومردم از محل نیروهای تخصیص یافته به استان ، 13نفرنیروی متخصص پزشکی در رشته های داخلی ، اطفال ، قلب ، ارتوپدی ، زنان و زایمان و....به این شهرستان اختصاص یافت.
به گفته مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ،نیروهای جدیدالورود تخصصی طی هفته جاری ساماندهی و درشهرستانهای تعیین شده مشغول خدمت خواهند شد.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کلاله نیزکاهش ازدحام بیماران در پشت درب اتاق پزشکان متخصص را از مزایای نظام ارجاع الکترونیکی سلامت و نوبت دهی بهیاب دانست و گفت : معمولا در پشت درب اتاق پزشکان متخصص ، 30تا40بیمار برای معاینه در صف نوبت قرار می گیرند ، دراین شرایط پزشک مجبور می شود بیماران را تند تند فراخوانده سریع ویزیت می کند.
دکتر مهیارکلوی افزود : اما در سیستم ارجاع الکترونیک ، این بیماران سریع غربالگری شده تعداد آنها به 20الی25نفر کاهش پیدا کرده کنترل و ویزیت آنان راحت تر وبا کیفیت بالاتری صورت می گیرد.



 


دفعات مشاهده: 1275 بار   |   دفعات چاپ: 352 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1410 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2744441 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 63703 بازدید