پیام خود را بنویسید

درباره ما : ابلاغ های حوزه های مختلف معاونت اجتماعی وزارت خانه

 | تاریخ ارسال: 1397/9/3 | 

یکی از حوزه‌های بسیار مهم این معاونت، مشارکت‌های مردمی، خیرین سلامت و خیریه‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. درمجموع نزدیک به ۶۵۰ سازمان غیر‌دولتی و خیریه در حوزه سلامت فعال هستند.

حوزه بسیار مهم دیگر، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) است که اتفاقا در سال‌های اخیر به‌شدت مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است. این سازمان اعلام کرده که وزارت‌خانه‌های بهداشت کشورها حداکثر می‌توانند ۲۵درصد سلامت مردم را مدیریت کنند، ۷۵درصد سلامت مردم به عوامل اجتماعی مربوط است که مدیریت آن نیازمند کار بین‌بخشی با دستگاه‌های خارج از وزارت بهداشت است.

«فرهنگ سلامت» یکی دیگر از محورهای این حوزه است که به مقوله سواد سلامت مردم و آموزش‌های همگانی در این زمینه می‌پردازد‌. این‌که مردم چه‌قدر اطلاعات کافی برای حفظ سلامت خود دارند و چه‌قدر به این دانسته‌ها عمل می‌کنند. ‌این حوزه نیز تاکنون متولی خاصی نداشته و مبحث جدیدی در وزارت بهداشت است و مباحث آن در شورای فرهنگ سلامت تحت نظر معاونت اجتماعی دنبال می‌شود.

ستاد و کارگروه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نیز از دیگر زمینه‌های فعالیت این معاونت است که به تازگی و به صورت رسمی شکل گرفته است.

گفتنی است در ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ در محل ستاد وزارت بهداشت، مدیران‌کل و دیگر مسوولان معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، معرفی و احکام صادره از سوی دکتر ایازی، توسط وزیر به آن‌ها اهدا شد.

طی احکامی جداگانه دکتر علی‌اصغر فرشاد؛ به‌عنوان قائم‌مقام معاونت اجتماعی و مدیرکل مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، دکتر مصطفا جمالی؛ به‌عنوان مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت، دکتر محمد نصیری؛ به‌عنوان مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت، دکتر اصغر محکی؛ به‌عنوان دبیر ستاد و مسوول دبیرخانه کارگروه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، و دکتر ابراهیم کریمی؛ به‌عنوان مشاور معاونت اجتماعی و رییس سامانه یاوران سلامت و محمد پورسینا به‌عنوان مدیر روابط عمومی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، منصوب شدند.


دفعات مشاهده: 398 بار   |   دفعات چاپ: 149 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه مشارکت های اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | mosharekat ejtemaei

Designed & Developed by : Yektaweb