پیام خود را بنویسید

اخبار شهرستان گالیکش : برگزاری اولین کمیته جامعه ایمن شهرستان گالیکش در سال 97 برگزاری اولین کمیته جامعه ایمن شهرستان گالیکش در سال 97

 | تاریخ ارسال: 1397/7/12 | 
اولین کمیته جامعه ایمن شهرستان گالیکش ،  در سال 97  در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد.
دکتر حسن رحیم زاده،سرپرست شبکه و مرکز بهداشت شهرستان، ضمن خوشامد گویی به حضار بیان نمود : پس از بیماری های قلبی عروقی و سرطان،سوانح و حوادث  بالاترین آمار مرگ در سطح کشور را به خود اختصاص داده است . سپس افزود برگزاری جلسات  و تعاملات  برون بخشی نظیر  کمیته جامعه ایمن، یکی از فعالیتها و فرصتهای  مهم در موفقیت برنامه  پیشگیری از بروز سوانح و حوادث می باشد .
سپس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها ، صادق خسروی افزود : از نظر رتبه بندی علل مرگ و میر،صدمات ناشی از تصادفات رانندگی در سال 2020 بعد از بیماری های قلبی عروقی و روان رتبه سوم را به خود اختصاص خواهد داد.ایشان در ادامه به تحلیل مهمترین علل بروز سوانح و حوادث به وقوع پیوسته در سطح شهرستان طی سالهای 96 و 97 با استفاده از داده های سامانه ناب پرداختند . خسروی  بیان داشت: دستور کار اصلی  کمیته جامعه ایمن امروز،بحث و تبادل نظر در خصوص رفع مشکل در خصوص  مناطق پرخطر و حادثه خیز شهرستان می باشد .
سرگرد میرزایی،فرمانده  راهنمایی رانندگی شهرستان افزود: فعالیتهای متعددی از جمله شناسایی نقاط حادثه خیز در شهرستان،مکاتبه با شهرداری ،طرح موضوع در شورای ترافیک،نصب سرعت گیر و رنگ امیزی در بعضی مناطق پرخطر،توزیع 100 کلاه ایمنی رایگان در صادق آبادو.... در طی سالهای قبل انجام شده است و در حال حاضر یکی از مناطق حادثه خیز کمربندی  و وجود 3 مدرسه در ان منطقه  می باشد.
فارسیانی ،معاون شهردار ،در خصوص نصب پل هوایی  ،جنب مدارس موجود در کمربندی، بیان داشتند :مشکل مالی و کمبود بودجه مانع احداث پل هوایی در منطقه بوده است  و چند فعالیت دیگر نیز در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار اجرایی نشده است. بر اهمیت اموزش کمکهای اولیه به پرسنل ادارات تاکید داشتند .
طوسی بخشدار لوه نیز بیان داشتند:با توجه به اینکه  روستای صوفی آباد و حاجی آباد فاقد مدرسه می باشند ، دانش اموزان این دو روستا مجبورند با طی مسافت طولانی  و عبور از بزرگراه به مدرسه آق قمیش بروند در صورتی که  هیچ گونه تابلوی هشدار مدرسه و یا سرعت گیر برای پیشگیری از بروز سوانح وجود ندارد.
مسئول واحد بهداشت مدارس شهرستان ، طیبه خسروی، به مهمترین حدود انتظارات خود در برنامه عملیاتی نوجوانان و جوانان پرداختند  و افزودند:طبق براورد بر اساس امار دو مدرسه شهری و یک مدرسه روستایی شامل طرح اجرای کاهش سوانح و حوادث می باشند که خواستار همکاری بیشتر پلیس راهور و اموزش و پرورش در اجرای بهتر این امر شدند.
در انتها مهمترین حدود انتظارات  از ادارات مطرح و حول هریک بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.در پایان مصوبات تعیین و جلسه با ذکر صلواتی بر محمد و ال محمد پایان یافت .


 
 
 

دفعات مشاهده: 148 بار   |   دفعات چاپ: 51 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 1 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1237 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1566922 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 105989 بازدید