اخبار دانشکده پرستاری و مامایی : پنجمین دوره آزمون تعیین صلاحیت بالینی (آسکی)
| تاریخ ارسال: 1397/7/8 |
صلاحیتبالینی،هدفنهاییآموزش پرستاریاستوشامل توانمندیبهکارگیریدانشپرستاری،ارتباطومهارتهایبین فردی،حلمشکلومهارتهایپیشرفتهتصمیم گیری می باشد . صلاحیت بالینی به کارگیری مدبرانه و همیشگی مهارت های تکنیکی، دانش، استدلال بالینی ، عواطف و ارزش ها در محیطهای بالینی می باشد.
بنابراین دانستن سهم هر بخش از مهارتهای دانش، نگرش و عملکرد در صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری ضروری به نظر می رسد و به ارتقا کیفیت آموزش پرستاری کمک می کندصلاحیتبالینی،هدفنهاییآموزش پرستاریاستوشامل توانمندیبهکارگیریدانشپرستاری،ارتباطومهارتهایبین فردی،حلمشکلومهارتهایپیشرفتهتصمیم گیری می باشد . صلاحیت بالینی به کارگیری مدبرانه و همیشگی مهارت های تکنیکی، دانش، استدلال بالینی ، عواطف و ارزش ها در محیطهای بالینی می باشد. بنابراین دانستن سهم هر بخش از مهارتهای دانش، نگرش و عملکرد در صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری ضروری به نظر می رسد و به ارتقا کیفیت آموزش پرستاری کمک می کند. دانشجویان در صورت کسب نمره قبولی ( 70 درصد نمره ایستگاه ) مجاز به ورود به عرصه بوده و در غیر این صورت بعد از گذراندن آزمون ترمیمی و ... مجاز به ورود به عرصه خواهند بود.
پنجمین دوره آزمون تعیین صلاحیت بالینی (آسکی) ورود به عرصه در 12 ایستگاه از ساعت 8 صبح لغایت 14 بعد از ظهر روز سه شنبه با مشارکت همه گروههای آموزشی پرستاری در محل دانشکده برگزار گردید. دانشجویانی که حدنصاب نمره قبولی را کسب نکرده اند مجدداً در هفته آینده باید در آزمون شرکت نمایند بر اساس تاکید و مصوبه شورای آموزشی دانشکده، ورود دانشجویان به عرصه منوط به کسب حد نصاب نمره در آزمون آسکی می باشد.