پیام خود را بنویسید

بهداشت حرفه ای : بازدید کارشناسان بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه و مرکز بهداشت شهرستان گمیشان از مجتمع میگو گمیشان

 | تاریخ ارسال: 1397/7/3 | 
بازدید کارشناسان بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه و مرکز بهداشت شهرستان گمیشان از مجتمع میگو گمیشان
تیم کارشناسی بهداشت حرفه ای متشکل از کارشناسان معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت گمیشان، از مجتمع میگو گمیشان بازدید به عمل آوردند. بهبود شرایط رفاهی کارگران، افزایش بهره وری ، بهبود کمی و کیفی فضای کسب و کار و ترویج فرهنگ سلامت از جمله اهداف این بازدید بود.
سایت میگو گمیشان به جهت پرورش میگو یکی از طرح های مهم اقتصادی در استان گلستان است. افزایش سالانه سطح زیر کشت و افزایش برداشت از سطح مزارع میگو حاصل توجهات ویژه دولت جهت توسعه این سایت می باشد.
فاز اول این مجتمع در قالب 4 هزار هکتار و در 4 لاین هزار هکتاری اجرایی شده و بخشی از آن در حال بهره برداری بوده و فاز دوم این پروژه نیز در مساحت 6 هزار هکتار برنامه ریزی شده است. و این سایت میگو تا 28 هزار هکتار قابل توسعه است.
منبع تامین آب مزارع میگو این سایت با استفاده از کانال آبرسان بطول 12کیلومتر از دریا به صورت ثقلی وارد مجتمع میشود و مزارع با سیستم پمپاژ مورد بهرهبرداری قرار میگیرند
هم اکنون 13 واحد پرورش میگو در لاین1و2 فاز اول با قریب بر 500 کارگر ثابت و روزمزد مشغول فعالیت می باشد. به نقل از مدیرکل شیلات گلستان پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی کامل فاز نخست و دوم سایت میگوی گمیشان برای 8500 نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شود.
در حال حاضر این سایت در چرخه تولید انبوه قرار گرفته و تحول عظیمی را آغاز کرده است و در حال پیشرفت می باشد.
ضعف همکاری ارگانهای تامین اجتماعی و اداره کار و تعاون شهرستان گمیشان با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، در جهت تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های بهداشت کارگری ، عدم توجیه کارفرمایان در خصوص سوددهی تاسیس واحد ارائه خدمات بهداشت حرفه‌ای و کمبود آگاهی کارگران نسبت به مبانی بهداشت حرفه‌ای از عمده مشکلات بهداشتی کارگران در این مجتمع میباشد.
و در شرایطی که مدیران رده بالاتر این نوع پروژه ها تنها به افزایش میزان تولید اهمیت می‌دهند، ادامه وضعیت نامناسب تاسیسات و تسهیلات بهداشتی برخی از این واحدها می‌تواند در فصول گرم سال سال موجب گرفتاری کارگران بشود.




 

دفعات مشاهده: 379 بار   |   دفعات چاپ: 146 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان گمیشان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | gomishan

Designed & Developed by : Yektaweb