پیام خود را بنویسید

روابط عمومی : دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان : در نظام ارجاع باید بیمار تکریم شود

 | تاریخ ارسال: 1397/5/23 | 
دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان : در نظام ارجاع باید بیمار تکریم شود.
جلسه ای با حضور ریاست دانشگاه ، معاون بهداشتی ، مشاور عالی ریاست دانشگاه ، مدیر درمان ، مدیر آمار و فنآوری اطلاعات دانشگاه ، فرماندار شهرستان ، بخشداران ، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ، دهیاران و کارکنان بهداشت ودرمان با محوریت نظام ارجاع الکترونیک در گمیشان برگزار شد.
دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این جلسه فرمود :در نظام ارجاع باید مردم عزیز تکریم شوند و مناطق محروم نیز در اولویت اقدامات قرار گیرد و رفتار جامعه سلامت بگونه ای باشد که مردم رضایت داشته باشند .تمام سعی ما بر این است در حالی که خدمات باکیفیت ارائه می دهیم هزینه های مردم را نیز کاهش دهیم .همچنین به اقداماتی که در چهارسال اخیر با توجه به اجرای طرح تحول سلامت انجام گرفت اشاره نمود که ساخت و تعمیر مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت نمونه هایی از خدمات ارائه شده در جهت رفاه و رضایت مردم از بخش سلامت است.
ایشان در ادامه پایش فرآیندهای مراقبتی در مراکز ارائه خدمات را یکی از مهمترین اقدامات در جهت بهبود خدمت و کاهش مراجعات غیرضروری به سطوح تخصصی عنوان کرد و اگر مردم به این باور برسند که این مسیر را طی کنند قطعا هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد.
دکتر کبیر مشاور عالی ریاست دانشگاه نظام ارجاع را بعنوان شریان حیاتی نظام سلامت نام برد و بر رعایت و توسعه نظام ارجاع الکترونیک متناسب با اصلاحات در برنامه طرح تحول و ارتقا کیفیت مداخلات مراقبتی تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: مردم دارای حقوق سلامت می باشند و پزشکان مسئول صیانت از حقوق سلامت مردم هستند .وظیفه ما ساماندهی نظام ارجاع است که با کمک اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و بهورزان این امر تحقق می یابد.نظام ارجاع یعنی محل رجوع و پرونده الکترونیک سلامت بیمار را هدایت می کند تا مسیر درست درمان را طی کنند و از خدمات به درستی استفاده نمایند.توجه به مناطق محروم از اولویتهای مهم است و راه آن نیز خودباوری است.
در ادامه دکتر عارف نیا معاون بهداشتی دانشگاه جمع شدن مهر روستایی از دفترچه ها را که در حال انجام است یکی از مهمترین اتفاقات عنوان کرد و پزشک مراکز از طریق سیستم الکترونیک بیمار را به متخصص ارجاع خواهد داد.
همچنین افزود :با اجرای نظام ارجاع می توان مدخل مشکلات را شناسایی نمود.
دکتر عارف نیا به برخی از مشکلات اجرایی اشاره کرد و آموزش و توجیه کارکنان بخش سلامت ، پرورش سفیران سلامت را در اولویت نظام ارجاع دانست که بتوان در جهت مدیریت منابع و هزینه های بخش سلامت گام برداشت.
دکتر امیر شیر توماج فرماندار گمیشان نیز در این جمع بیان داشت : دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار موثری در حوزه سلامت افراد جامعه با اجرای برنامه های گوناگون انجام داده است. نظام ارجاع الکترونیک نیز جهت دسترسی آسان مردم به خدمات سلامت راه اندازی شده و صرفه جویی در وقت و انتخاب پزشک متخصص از اهداف مهم این دستورالعمل میباشد.
دکتر دادجو مدیر درمان دانشگاه نیز ضمن بیان اهمیت نظام ارجاع ، در خصوص راه اندازی سیستم نوبت گیری بهیاب و چگونگی اخذ نوبت توضیحاتی ارائه داد.
دکتر بهمن ایری مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نیز ضمن تشکر از حضور مسئولین دانشگاه و اعضای شورا و دهیاران به اقدامات انجام شده در راستای تحول سلامت اشاره نمود و گفت: کارکنان بخش سلامت آماده هر گونه ارائه خدمت بوده و با تلاش مضاعف در جهت مرتفع نمودن مشکلات اقدام خواهد نمود.
در خاتمه برنامه نیز مسئولین حاضر به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.


 

دفعات مشاهده: 516 بار   |   دفعات چاپ: 146 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان گمیشان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | gomishan

Designed & Developed by : Yektaweb