پیام خود را بنویسید

آخرین اخبار پردیس بین الملل : معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: برنامه جامع آموزش در حوزه سلامت باید جدی گرفته شود

 | تاریخ ارسال: 1397/5/15 | 


معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمتر به برنامه جامع آموزش در حوزه سلامت پرداخته شده که این مهم باید جدی گرفته شود.
دکتر باقر لاریجانی صبح امروز در هفتمین جلسه شورای سیاستگزاری کلان منطقه یک کشور که سخنان وی ازارتباط مستقیم و طریق ویدیو کنفرانس پخش می شد گفت: برنامه هایی که در حوزه آموزش در گذشته دنبال کردیم خیلی موفقیت آمیز نبوده است.
وی افزود: منطقه یک جزو یکی از مناطق مهم است که 1600 نفر هیئت علمی را در خود جای داده و بخش مهمی از مناطق آمایشی را تشکیل می دهند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحول و نوآوری در نظام آموزش پزشکی بسیار بااهمیت است، گفت: طی چهار دهه گذشته در حوزه مسائل آموزشی به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم، تلاش های زیادی برای تحول آموزش عالی سلامت انجام شد و برخی از تلاش‌ها عملیاتی و برخی اقدامات در حال پیگیری است. 
دکترلاریجانی با اشاره به اینکه مشارکت محیطی باید جدی گرفته شود، بیان کرد: مسئله مشارکت مهم است که بدنه دانشگاه با این جریان همراه و همسویی داشته باشد که امیدواریم این مهم با حمایت روسای دانشگاه نهادینه شود.
وی بر لزوم ارتقاء آموزش دانش پزشکی تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت با چالشهای اعتباری فراوانی روبرو است که در روزهای آتی مسائل اعتباری برطرف خواهد شد یکی از مسائل مهم در آموزش نظام پزشکی مسئله حقوق اساتید است که این مهم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید مدیریت گرا باشند، ابراز کرد: دانشگاهی که برنامه محور باشد میتواند کلیدی و اثرگذار باشد.
دکترلاریجانی با بیان اینکه برنامه ها در سطوح ستادی، منطقه آمایش و درون دانشگاه پیگیری می شود، ابراز کرد: باید تقسیم کار صورت بگیرد و هر دانشگاه مسوولیت ها را پیگیری کنند.
وی با تصریح اینکه در هر برنامه 270 اقدام ستادی پیش بینی شده است، گفت: بسیاری از اقدامات ستادی انجام گرفته است و 1300 اقدام منطقه ای نیز تدوین و در حال اجراست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 300 پروژه آموزشی در دست اقدام داریم، اظهار کرد: این پروژه ها در بحث مرجع نهایی می شود، دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کنند شرکتهای دانش بنیان جدید و مهارت محور باشند.
دکترلاریجانی؛ تربیت نیروی انسانی را اولویتی مهم خواند و گفت: مسیر موافقت اصولی در شورای گسترش نسبت به ساماندهی نیروی انسانی تفاهم شده است که این برنامه مستمر باید ساماندهی شود.
وی با تاکید بر ماموریت گرایی دانشگاه های منطقه یک تصریح کرد: آموزش مجازی تا پایان سال جاری به مرحله عملیاتی خواهد رسید.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتلای اخلاق حرفه ای را مهم خواند و گفت: زیرساخت‌های آزمایشگاه ها در موسسات آموزشی باید ازتقاء داده شود.

دفعات مشاهده: 642 بار   |   دفعات چاپ: 96 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Golestan University of Medical Sciences Campus

Designed & Developed by : Yektaweb