سوپر واریز بالینی سرپرست پرستاری (سوپر واریز)مرکز اموزشی . درمان . بهداشتی . توانبخشیو پژوهشی پرستاری است که مسولیت نظارت مستیقم بر ارائه خدمات تشخیصی بالینیو مراقبتی را برعهده دارد . شرح وظایف سرپرست براساس اصول مدیریت و با تیکه ب رعایت منشور حقوق مدد جو مبتنی بر فرایند پرستاری و استاندارهایئ مراقبتی به شرح وظایف زیز میباشد. 1-نظارت و کنترل مسمتر بر رفتار شغلی پرستار تحت سرپرستی ( رعایت مقرارت اداری . رعایت ضوابط کاری و اخلاقیو نظایر ان ) 2-نظارت و کنترل مستمر بر نحوه ارئه خدمات بالینی و مراقبتی مبتنی یر شواهد و استاندارها با استفاده از ابزار مناسب (چک لیست و نظایر آن) 3-بازدید مستمر از واحد های مرتبط به من منظور حصول اطمینان از حس ارئه خدمات و ارائه گزارش 4- ثبت حوادث ووقایع غیر متبرقه و تهیه امار (بیماران بد حال . پذیرش شذه . ترخیص . اعزام (موقت/دایم)و فوت شده )و ارائه گزارش به مقام مافوق و همکاران در شیفت بعد جهت پیگیری 5- مشارکت در ارزشیابی مستمر کارکنان پرستاری و مامایی یر طیق عملکرد و رفتار هایی شغلی و اخلاقی 6-تهیه تنظیم گزارش باردید ها از نظر کمی و کیفی از وضعیت موجود گیرندگان. ارائه دهندگان خدمت و عملکرد واحد های ذیر بظ 7- ارائه پیشنهاد بودجه به مدیر خدمات پرستاری درمورد نیازهایی و الویت بندی انها جهت اجرای برنامه هایی پرستاری 8- همکاری با مدیر پرستاری در تنظیم و تدوین اهداف کوتاه مدت . میان مدت بلند مدت 9-همکاری با مدیر خدمات پرستاری در تعین خط مشی ها . ارزیابی ها . توزیع و انتصاب نیروی انسانی . اموزشی.اموزش و فعالیت های مرتبط 10-شرکت در کلیه جلسات برنامه ریزی شده تعیین شده توسط مقام مافوق 11-پاسخگویی به مراجع مختلف در رابطه با مرکز باتوجه به اختیارات و مسولیت ها 12-مشارکت در شناسایی نیاز های اموزشی کادر پرستاری و ارائه گزارش به مدیر خدمات پرستاری و هماهنگی با سوپر واریز اموزشی جهت اموزش 13-مدیریت برخی از داروهایی خاص از جمله داروهایی مخدر در طول شیفت بر حسب خط مشی بیمارستان 14-مشارکت در برنامه های ارزیابی بیمارستان
مسئولیت :
1-شرکت در کمیته هایی بیمارستان بر حسب دستور مقام مافوق 2-مداخله و تامین شرایط مناسب در زمان بروز فوریت ها (تامین نیروی انسانی. تجهیزات .امکانات و نظایران) 3-هدایت مستمر کارکنان پرستاری در جهت ارتقاء سطح کیفی مراقبت های پرستاری 4- همکاری و مشارکت در ارزشیابی کیفیت ارائه خدمات پرستاری 5-کنترل و نظارت مستمر برچگونگی مصرف و نگهداری دستگاه ها و تجهیزات 6-تشخیص نیازهاو مشکلات موجود در واحد های مرتبط پرستاری (کارکنان . مددجویان .محیط و نظایر ان)و اقدام جهت رفع ان 7-ارائه راهنمایی هایی لازم به کارکنان پرستاری و گروه های وابسته .کمک و حمایت از انها 8- هدایت کارکنان در انجام وظایف محوله 9-رعایت قوانین و دستور العمل ها ی علمی . اداری و اخلاقی
اختیارات:
1-توزیع کارکنان کادر پرستاری و مامایی براساس توانایی ها و نیاز ها در واحد ها و شیفت های مختلف در صورت لزوم 2-هماهنگی در نقل وانتقالات بین بخشی و اعزام و یا رجوع بیماران 3- تامین و ایجاد شرایط مناسب و اقدام در زمان بروز فوریت ها(تامین نیروی انسانی .تجهیزات . امکانات و نظایر ان) 4-پیشنهاد به مدیر پرستاری در انتصاب و انتقال کارکنان 5- برنامه ریزی و هماهنگی در پذیرش و ترخیص مدد جویان 6-مسولیت کلیه امور مرکز در زمان عدم حضور مسولان ارشد (ریاست .مدیریت.مدیر پرستاری و نظایر ان)