پیام خود را بنویسید

اخبار : سی تی اسکن بیمارستان کلاله در سال 97 مورد بهره برداری قرار می گیرد

 | تاریخ ارسال: 1397/3/5 | 
دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه ای که با حضور مدیرکل بیمه سلامت استان، مشاور عالی ،معاونت های توسعه ، درمان، بهداشتی دانشگاه و مدیران شبکه های بهداشت و درمان ،رؤسای بیمارستانها و مراکز بهداشت شرق استان در کلاله برگزار شد؛ افزود: با پیگیری های صورت گرفته از طرف دانشگاه مجوزهای لازم اخذ شده و ساختمان آن تکمیل شده است و نیز رایزنی هایی توسط فرماندارشهرستان و غراوی نماینده مجلس در حوزه وزارت بهداشت؛ انشاء الله تا پایان امسال سی تی اسکن بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله به بهره برداری می رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه؛ که با هدف هم اندیشی ، برنامه ریزی و اجرای سیاستهای کنترل هزینه در کلاله برگزار شد؛ ادامه داد: سال گذشته (دور دوم طرح تحول سلامت) کنترل هزینه ها ، منابع و مصارف بیمارستان ها مطرح بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)کلاله در سال ۹۶ با تخت های تحت پوشش خود توانست به ۸۶ هزار بیمار بستری و مراجعه کننده به اورژانس؛ خدمات درمانی ارائه دهد.دکتر فاضل به کمبود پزشک متخصص در بیمارستان کلاله هم پرداخت و گفت: کمبودپزشکان متخصص گریبانگیر خیلی از شهرهای استان می باشد. وی تصریح کرد: با توجه به طرح تحول سلامت، در این راستا اقداماتی صورت گرفته است و پزشکان مقیمی که در حوزه های مختلف بیمارستان حضور دارند ، با توجه به مشکلات مالی که تاحدودی ممکن است انگیزه پزشکان را برای ادامه کار در بحث بیمارستانی تحت الشعاع قرارداده باشد؛ لذا سعی می کنیم در دانشگاه علوم پزشکی به رعایت عدالت در سلامت بیمارستانهای محیطی را به نحو بهتر مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: ما سعی کردیم که در رشته های اصلی مثل متخصص اطفال ، داخلی ، بیهوشی و جراحی در همه حوزه های بیمارستانی؛ در ۱۶ بیمارستان بصورت کامل بتوانیم پوشش کافی داشته باشیم.
فاضل خاطرنشان کرد: در حوزه های بیمارستانی در بخش های مربوط به متخصص چشم، ارتوپد، مغز و اعصاب؛ با توجه به اینکه محدودیتهای موجود در سطح کشور، برنامه ما در سال ۹۷ به نحوی است که در بیمارستانهای کلاله-(مراوه تپه و گالیکش) که در آینده انشاالله بهره مندی کامل داشته باشیم و بتوانیم تقسیم نیروی تخصصی را بصورتی انجام دهیم که مردم عزیز شرق استان بهره مندی مطلوب را داشته باشند.
دکتر محمد جواد کبیر مشاور عالی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه ،مطالبی پیرامون مباحث کاهش هزینه ها ،سطح دسترسی مردم به خدمات، ساماندهی، چیدمان نظام ارائه خدمت و نظام سطح بندی و استمرار سطح خدمت را عنوان کرد.
دکتر مهیار کلوی –مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله ضمن خوش آمدگویی به مدعوین ،گزارشی مختصراز عملکرد شبکه بهداشت و درمان در بحث کاهش هزینه ها، فعالیت های صورت گرفته در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) کلاله ارائه داد.
در پایان جلسه روسای چندین بیمارستان شرق استان عملکرد هزینه ای سال ۹۶ را در جلسه عنوان کردندو برکاهش هزینه ها تاکید شد.







 


دفعات مشاهده: 655 بار   |   دفعات چاپ: 79 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 899 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1550201 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 119189 بازدید