پیام خود را بنویسید

اخبار : ارائه برنامه عملیاتی سال 97 و شاخص های واحد سلامت خانواده و جمعیت شهرستان گالیکش

 | تاریخ ارسال: 1397/3/5 | 
جلسه توجیهی اهداف برنامه عملیاتی وارائه شاخصهای واحد سلامت خانواده و جمعیت شهرستان گالیکش در محل  سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان  و با حضور  کارشناسان سلامت خانواده و مسئول واحد ،ماماها ،مراقبین سلامت و پزشکان برگزار شد .
در ابتدای جلسه  خانم فدایی کارشناس برنامه میانسالان و مسئول واحد سلامت خانواده ، ضمن خوش آمد گویی و تقدیر و تشکر از حضور به موقع همکاران در جلسه ،در راستای ارتقا برنامه ها و مناسبت ها و بهبود شاخص های بهداشتی سال 96 ،خواستار تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و استخراج شاخص ها ی موجود در برنامه ها ، برنامه ریزی و مداخله  به منظور  بهبود شاخص ها شدند و در ادامه به مشکلات و چالش های  سال 96 که شامل بحران ثبت الکترونیک پرونده ها ،نامطلوب بودن شاخص تشخیص پرونده به موقع بارداری و...اشاره نمودند در ادامه به انتظارات واحد سلامت خانواده و جمعیت  از تیم سلامت مراکز در خصوص ارتقای کمی و کیفی  شاخصها و بهبود کیفی  پایش ها ،ثبت اطلاعات و مراقبت ها در سامانه ناب  ،اشاره نمودند.
ایشان به اهمیت ثبت واقعی مراقبت ها و...،راستی آزمایی  تاکید فراوان نموده و اظهار داشتند این برنامه مورد تاکید معاونت محترم بهداشتی و دکتر اسلامی در سطح وزارتخانه می باشد و خواستار اطلاع رسانی به بهورزان به منظور ثبت دقیق مراقبتها و آموزشها در سامانه ناب شدند.
.در ادامه  به استفاده از پتانسیل مراقبتهای میانسالی ، واکسیناسیون ومراجعه به علت های دیگر و... جهت شناسایی و انجام مراقبت پیش از باراداری ،مشاوره و مراقبت روان و هماهنگی بین مراقبین سلامت و ماما و کارشناس روان و... وبرداشتن دیوار بین ماما و بهداشت خانواده تاکید فراوان نمودند .
سپس کارشناس مادران  خانم ملکانی وکارشناس میانسالان (مسئول واحد) خانم فدایی شاخص های مرتبط با برنامه و اهداف برنامه عملیاتی سال 97  را ارائه نمودند . در ادامه کارشناس باروری سالم وسالمندان خانم ممشلی  و کارشناس کودکان خانم خسروی شاخص های مرتبط با برنامه و اهداف برنامه عملیاتی سال 97 را ارائه دادند.حدود انتظارات هر برنامه به اطلاع تیم سلامت رسانده شد.و از مراکز با پوشش ناکافی در برنامه خواستار مداخله جهت ارتقاءکمی پوشش مراقبت ها ی سالمندان و میانسالان در شهر و  ارتقاء کیفی مراقبتها درمراکز روستایی  و شهری شدند .لازم به ذکر است در خصوص نحوه ی استخراج لیست روش های پیشگیری و جزییات آماری روش ها و فرم های مربوطه در سامانه ناب توسط کارشناس باروری و جزییات آماری میانسالان وگزارش  تشخیص ها ی صورت گرفته اشخاص در برنامه میانسالان و سالمندان توسط خانم فدایی آموزش داده شد.
 


دفعات مشاهده: 975 بار   |   دفعات چاپ: 75 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 782 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1552868 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 118125 بازدید