پیام خود را بنویسید

اخبار شهرستان بندر ترکمن : عیادت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ترکمن از بیماران بستری در بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) به مناسبت روز جهانی فشار خون

 | تاریخ ارسال: 1397/2/27 | 
 در راستای اطلاع رسانی و اهمیت پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر از جمله فشارخون بالا ؛ برنامه عیادت از بیماران بخشهای بستری بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان  با حضور آقای گلی رستمی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان، آقای پرهیز مدیرمحترم داخلی ، آقای افتخاری مسئول محترم واحد پیشگیری و مبارزه بابیماریها ، آقای جوادی روابط عمومی محترم شبکه ، خانم معلمی کارشناس بیماریهای قلبی و عروقی و آقای مبصر پرستار واحد دیابت بیمارستان و سایر کارشناسان از بیماران عیادت نمودند .
در این راستا آقای افتخاری  مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شهرستان ترکمن به مناسبت روز جهانی فشارخون گفت : طبق مطالعه اخیر بار جهانی بیماری ها، فشارخون بالا مهمترین خطر مرگ و ناتوانی در دنیاست. یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشارخون بالا، عدم اطلاع مردم از بالا بودن میزان فشارخون خودشان است. در حالی که اقدامات ساده ای برای ادغام ارزیابی معمول فشارخون در ارائه خدمات بهداشتی درمانی، مدارس، دانشگاه ها، محل های کار، جامعه و نیز تمام جوامع، وجود دارد که می تواند نقش مهمی در شناسایی و درمان این بیماری داشته باشد.. 
هر ساله در روز 17 ماه می برای افزایش آگاهی درباره فشارخون بالا و اقدامات پیشگیرانه و عوارض، اطلاع رسانی صورت می گیرد  و فرصتی برای تأکید بر ارتقاء و بهبود پیشگیری و کنترل فشارخون بالا فراهم می کند. آگاهی از فشارخون بالا به علت تعداد مرگ های مرتبط با حمله های قلبی، بیماری کلیوی و سکته های مغزی همراه با آن، به نظر بسیار مهم و حیاتی است که بخش مهمی از آن به علت فقدان آگاهی درباره فشارخون بالا در میان جامعه عمومی مرتبط است.
طبق آمار، حدود 3 نفر از هر ده نفر بزرگسال در سراسر دنیا از فشارخون بالا رنج می برند. تقریباً 1.8 میلیارد نفر در دنیا فشارخون بالا دارند که 50% از آن ها کاملاً از وضعیت خود بی اطلاع هستند و بعضی از آن هایی هم که از وضعیت خود مطلع هستند، هیچ اقدام درمانی دریافت نمی کنند.

این بیماری براحتی با یک اندازه گیری ساده فشارخون در خانه یا مراکز درمانی با استفاده از دستگاه فشارخون، قابل تشخیص و به دنبال آن قابل درمان و کنترل است. مهم این است که کسانی که فشارخون آن ها در این روز اندازه گیری شده است از میزان فشارخون خود و مفهوم آن مطلع شوند و افرادی که فشارخون بالا دارند، برای ارزیابی بیشتر و درمان از طریق ارجاع به پزشکان و مراقبت های بالینی ارتباط داده شوند.
پیام های توصیه شده در خصوص کنترل فشارخون:

1-    از میزان فشارخون خود مطلع شوید.(حداقل سالی یک بار فشار خون خود را اندازه گیری کنید).
​2-    با کنترل فشارخون بالا از بروز 70 % از سکته های مغزی جلوگیری کنیم.
3-    اگر بیماری فشارخون بالا ندارید، با رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی به حفظ فشارخون در حد طبیعی کمک کنید. چرا که فشار خون بالا سبب بروز خطرات مهمی مانند سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه ، اختلالات بینایی، کما یا حتی مرگ می شود.
4-    اگر بیماری فشارخون بالا دارید، با مصرف به موقع و منظم دارو، رعایت رژیم غذایی کم نمک و کم چربی و مصرف بیشتر سبزی و میوه و انجام فعالیت بدنی به کنترل فشار خون خود در حد طبیعی، کمک کنید. 
5-    با کنترل فشار خون بالا از بروز سکته های قلبی و مغزی و نارسایی کلیوی جلوگیری کنید.

 

دفعات مشاهده: 374 بار   |   دفعات چاپ: 69 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 2 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 722 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2768682 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 77720 بازدید