پیام خود را بنویسید

صفحه اصلی : کلاس آموزشی " ضوابط و معیارهای استقرار کارخانجات تولید و بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی "در کلاله برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1396/12/6 | 
کلاس آموزشی " ضوابط و معیارهای استقرار کارخانجات تولید و بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی " برای مسئولین فنی کارخانجات مواد غذایی شهرستان چهار شنبه مورخه 96/11/25در محل سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد.
مهندس عبدالعزیز قربانی کارشناس کنترل و نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین به بیان اهداف کلاس آموزشی اشاره نموده و سپس درخصوص ضوابط و معیارهای استقرار کارخانجات تولید و بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی مطالب آموزشی را ارائه کرده که پس از بحث و تبادل نظر در خصوص این جلسه مقرریهای زیر به تصویب حاضرین رسید:
 
  1. کلیه مسئولین فنی محترم واحدهای تولید کننده می بایست جهت اطلاع از قوانین و مقررات مربوط به مواد غذایی ( قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، قانون تعزیرات حکومتی، آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه، حداقل ضوابط فنی و بهداشتی واحدهای تولیدکننده ) از طریق منابع اطلاعاتی مختلف از قبیل سایت وزارت بهداشت و درمان www.fda.gov.ir   و ... دریافت، مطالعه و مورد اجرا قرار دهند.
  2.  کنترل بهداشتی محصول سالم در کارخانه به عهده مسئول فنی بوده و ضروریست مطابق قانون مواد خوردنی آشامیدنی و قانون تعزیرات حکومتی، مسئول فنی نظارت جامع بر امور مربوط به تولید و بسته بندی محصول داشته و تأیید نهایی محصول را انجام دهد . بدیهی است در صورت قصور در انجام وظایف ، قانون ، مسئولیت هر گونه عیب در تولید محصول سالم را به عهده مسئول فنی دانسته و پاسخگویی آن به عهده مسئول فنی می باشد .
  3.  لازم است مطابق GMP عمومی کارخانجات مواد غذایی هر شرکت سیستم فراخوان محصول نامنطبق را تعریف و کدگذاری محصول را مطابق فرمت خاص انجام دهد تا در مواقع لزوم قابلیت جمع آوری محصول نامنطبق را از سطح بازار داشته باشد . لذا لازم است مسئول فنی از نحوه حمل و نقل و محلهای توزیع محصول اطلاع داشته باشد .
  4. لازم است مسئولین فنی محترم ضمن کنترل وضعیت مواد اولیه دریافتی و نگهداری مستندات مربوطه ، نسبت به انجام و پیگیری تمام آزمایشات لازم جهت کنترل مواد اولیه و محصولات به ویژه انجام آزمایشات تخصصی منعقده با آزمایشگاه همکار غیر دولتی اقدام نموده و نتایج آزمایشات را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارائه نمایند.

دفعات مشاهده: 301 بار   |   دفعات چاپ: 77 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | kalaleh

Designed & Developed by : Yektaweb