پیام خود را بنویسید

صفحه اصلی : کارگاه پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان-جوانان در کلاله برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1396/11/14 | 
کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان-جوانان با محوریت پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی –خشونت خانگی و سوءمصرف مواد مخدر با حضور پلیس راهور شهرستان،مدیریت شبکه و مراقبین سلامت –نیروهای پیشگیری-سلامت خانواده-بهداشت محیط (رابطین مدارس)در سالن جلسات شبکه بهداشت و در مان شهرستان کلاله برگزار شد.
کارشناس پلیس راهور شهرستان کلاله در این کارگاه در خصوص حق تقدم دورزدن ممنوع و در مورد موتورسواران عدم استفاده از کلاه ایمنی را از عاملین مهم در تصادفات شهرستان عنوان کردند.
جناب سروان صداقتی راد در ادامه جلسه آمار مصدومین و تصادفات خودروها-عابرین پیاده راکبین موتورسوار-سرعت درون شهری و برون شهری بیان کردند و به سوالات همکاران در جلسه پاسخ دادند.
مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله در خصوص اینکه تصادفات برای خانوادها هم از لحاظ اقتصادی-جسمی-روحی و روانی هزینه های را ایحاد می کند و در آخر معلولیت هم باقی می ماند که از هم در گذر زمان خسارات و هزینه بر است صحبت کردند.
دکتر مهیار کلوی در مورد کشتار هر ساله ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی ایجاد می شود که این آمار از آمار کشتار جنگ بیشتر است و اگر هزینه های ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی را خرج ساخت بیمارستان کنند می توان هر 6ماه 10 بیمارستان را ساخت صحبت کرد.
خانم هانیه خسروی پناه مسئول بهداشت مدارس در مورد کمیته های سوانح و حوادث آموزشهای برای نوجوانان و جوانان صحبت کردند.
محمد دولتی تکنیسین فوریتهای پزشکی اورژانس 115 کلاله در مورد انواع حوادث-ایمن سازی محل حادثه اولویت های لازم در صحنه حادثه ارزیابی مصدوم توضیح داده و cpr را به صورت عملی بر روی مولاژ عنوان کردند.
هادی قلی زاده کارشناس بیماریهای غیر واگیر در خصوص رتبه بندی علل مرگ و میر راهها و جاده ها صدمات و آسیب ها رانندگی در فصل مختلف سال دقت به علائم راهنمایی و رانندگی مطالبی را بیان کرد.
خانم نشیبی کارشناس سلامت روان در مورد خشنونت خانگی ، سوء مصرف مواد توضیحاتی را ارائه دادند.
در پایان کارگاه از همکاران رابط بهداشت مدارس تقدیر به عمل آمد.




 

دفعات مشاهده: 388 بار   |   دفعات چاپ: 92 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | kalaleh

Designed & Developed by : Yektaweb