پیام خود را بنویسید

صفحه اصلی : راه اندازی کلینیک دندانپزشکی سیار در کلاله

 | تاریخ ارسال: 1396/9/4 | 
بمناسبت هفته بسیج؛
کلینیک دندانپزشکی سیار در روستای محروم "قرانکی جنگل' کلاله!
دکتر مهیار کلوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله گفت: باتوجه به وجود مشکلات، در حوزه بهداشت دهان ودندان در مناطق روستایی محروم؛ کلینیک سیار دندانپزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، در طول هفته بسیج در روستای قرانکی جنگل بخش پیشکمر کلاله مستقر می شود؛ تا دندانپزشک اعزامی با تجهیزات کامل به اهالی۱۵روستای منطقه که حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند؛ ارائه خدمت کند.
 دکتر رشید اتا مسئول کلینیک دندانپزشکی کلاله هم گفت: اهمیت  بهداشت دهان و دندان مردم در ارتقای سلامتی می طلبد؛ این گونه خدمات توسعه پیدا کند .
وی اعلام کرد: طی ۸ ماه گذشته بیش از ۶ هزار نفر به کلینیک مستقر در شبکه مراجعه کرده اند که از این تعداد بیش از ۳۸۵۰ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کرده اند.
دکتر"اتا" گفت: کلینیک دندانپزشکی  درشهرستان کلاله با دو دندانپزشک و یک نفر دستیار طی روزهای هفته به اهالی شهرستانهای کلاله، مراوه تپه و حتی گاها گالیکش ارائه خدمت می کند؛ که این بسیار برای  مراجعین مشکل آفرین است.
 وی در پایان مهمترین مشکل را کمبود نیروی انسانی دانست و تاکید کرد: باتوجه به ضرورت توجه به بهداشت دهان و دندان؛ نیز رسیدگی به مشکلات جمعیت کثیر منطقه برای پیشگیری از بیماریهای دیگر، تامین نیروی انسانی در این بخش از سوی دانشگاه علوم پزشکی ضروری است.
 عبدالخلیل تاقانی دهیار روستای قرانکی جنگل در گفتگو با اعلام کرد: در صورت تامین نیروی انسانی، خیرین منطقه آماده تهیه یونیت دندانپزشکی و تجهیزات کامل آنرا دارند.
گفتنی است؛ روستای قرانکی جنگل در ۴۷ کیلومتری مرکز شهرستان در بخش پیشکمر قرار دارد.
 
 




 
 

دفعات مشاهده: 931 بار   |   دفعات چاپ: 182 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | kalaleh

Designed & Developed by : Yektaweb