پیام خود را بنویسید

اخبار اسلایدر صفحه اول : مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت مدیریت نگهداشت از موضوعات جدی در تجهیزات پزشکی است

 | تاریخ ارسال: 1396/7/19 | 

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار داشت: امید داریم مدیران حوزه نظارت در طی 2 روز بهره لازم را از این همایش ببرند و بتوانند توانمندتر در استان‌ها عمل کنند.

دکتر محمود بیگلری با بیان اینکه 2.5 میلیارد دلار ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور است، افزود: هر تکنولوژی نوینی به معنای تاثیر بخشی نیست و این حوزه‌ پزشک‌های تخصصی هستند که می‌توانند به کاهش هزینه‌های درمان بیمار کمک کنند.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در طرح تحول سلامت بیشترین فعالیت انجام شد و برنامه‌های متنوعی را در حوزه تجهیزات پزشکی داشتیم که بخشی از آن اجرا شده است.

دکتربیگلری افزود: بخش نرم افزاری یکی از گلوگاه‌های اصلی ما به شمار می‌رود و اگر نتوانیم منابع خود را مدیریت کنیم با مشکل رو به رو می‌شویم.

وی به بکارگیری توانمندی‌های افراد مختلف در حوزه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: باید چارتی چابک بر مبنای کار کارشناسی برای اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ثبت تجهیزات پزشکی نخستین برنامه ما در سال 1396 بود که سیاست‌گذاری شده، افزود: قیمت‌گذاری تجهیزات علوم پزشکی و تنفیذ اختیارات از موضوعات دیگری است که به آن پرداخته شده‌است.

وی افزود: پروژه استانداردسازی یکی از برنامه‌های ویژه ما است که امید داریم نقطه نظرات همکاران را دریافت کنیم و از داده‌های این همایش بهره بگیریم.

دکتربیگلری افزود: مدیریت نگهداشت یکی از موضوعات جدی ما است و نمی‌توانیم دستگاه‌هایی را با قیمت بالا خریداری کنیم و از نگهداری درست آن غافل شویم.

وی گفت: تحقیق و توسعه را نمی‌توانیم از هیچ جایگاهی حذف کنیم و آموزش‌ها و سامانه‌ها باید بروزرسانی شود تا مشخص شود چه برندهایی بیشترین مصرف را در سطح بازار دارد.

وی با بیان اینکه 202 هزار قلم کالا در سیستم ما ثبت شده، افزود: 21 هزار قلم کالا قیمت‌گذاری مصوب است 14 هزار اقلام وارداتی و 7 هزار کالای تولیدی است و سیاست ما این است که اقلام غیر استراتژیک را قیمت گذاری کنیم تا از بهم ریختگی در بازار وجود دارد جلوگیری کنیم.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به بحث تنفیذ دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در بحث تمدید پروانه‌ها بیش از 560 پروانه داشتیم که از این میان 420 مورد توسط 10 دانشگاهی که با ما مشارکت کردند، انجام شده است.

دکتربیگلری تاکید کرد: 445 شرکت تولیدی داریم که 3 هزار و 593 کالا در کشور وجود دارد که 950 کالای ما تولیدی است.



 


دفعات مشاهده: 523 بار   |   دفعات چاپ: 100 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1220 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1564729 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 110970 بازدید