مبانی حاکمیت بالینی : مدیریت کارکنان

 

  تشخیص مناسب بودن کارکنان با توجه به شرح وظایفشان :

  مناسب بودن کارکنان به این معنا است که تامین کنندگان سلامت و مدیران باید مطمئن شوند که پرسنلی با مهارت، دارای صلاحیت، با تجربه و دانش مناسب برای مراقبت از بیماران دارند.

  در این حیطه باید به نیاز های اموزشی کارکنان و برخورداری از حمایتهایی که برای ایفای نقش مناسب مورد نیاز آنان است، توجه داشت . هم چنین به طول مدتی که کارکنان نیاز دارند تا برای یادگیری و استفاده از فرصت های پیشرفت شغلی، از محیط کارخود دور شوند، باید توجه نمود. (27)

  هر چه روشن تر بدانید که به چه چیزی نیاز دارید ، بهتر می توانید شخص مناسب را انتخاب کنید. ابتدا باید شرایط احراز یک شغل را با توجه به وظایف و مسوولیت های آن شغل و حداقل تحصیلات و مهارت ها و تجربیات مورد لزوم آن، تدوین نمایید. در زمان مصاحبه و انتخاب افراد، شرایط احراز شغلی را در نظر گرفته و سووالات خود را براساس آن انتخاب نمایید.

  در حین مصاحبه باید به سووالات زیر پاسخ دهید :

  · چرا برای گرفتن این کار اقدام نموده است؟

  · چه کاری می تواند در سازمان شما انجام دهد؟

  · چگونه می تواند خود را با تیمی که وجود دارد، مطابقت دهد؟

  · چه زمانی می تواند کار خود را شروع کند؟

  · آیا با این حقوقی که شما می دهید، می تواند کار کند؟

 

  قبل از شروع به کار ، پرسنل باید از وظیفه ای که بر عهده اوست به خوبی مطلع شده و توسط فردی که با این وظیفه آشنا است، آموزش داده شده و شخصی به عنوان راهنما که بتواند سووالات خود را از او بپرسد ، به او معرفی شود.

 

  برای آن که از درست بودن مدیریت خود در امر کارکنان، مطمئن باشید لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  - شرایط احراز هر شغل را به روز شده، داشته باشید.

  - شرایط استخدام را مشخص کنید.

  - ارزیابی دو طرفه داشته و برنامه هایی برای توسعه فردی کارکنان خود داشته باشید.

  - امکانات آموزشی را در داخل سازمان برای پرسنل فراهم کنید.

  - جلسات منظم با پرسنل خود داشته و ارتباط مناسبی را با آن ها برقرار کنید.

  - امکان آشنایی با مقررات و ضوابط اداری و روش های بیان شکایات را برایشان فراهم کنید.

  - پرونده های پرسنلی را به صورت محرمانه نگه داشته و دسترسی به آن ها را فقط به افراد مجاز محدود کنید. (12)

  چگونه پرسنل خود را تشویق به انجام بهتر کار، نماییم؟

  طبیعت بشر به نحوی است که به دریافت پاداش، بهتر از مجازات و تنبیه پاسخ می دهد. برای آن که بتوانید ارزیابی درستی از کار یک پرسنل داشته باشید باید دقیقا بدانید که چه کاری انجام می دهد. دانستن دقیق وظایف یک پرسنل به معنای آن نیست که وارد جزییات وظیفه اش شوید، زیرا شما یک مدیر هستید و نه یک فرد اجرایی . ضمنا باعث می شود فکر کند که به او اعتماد ندارید. ساده ترین راه آن است که به همه پاداش یکسان دهید ولی آیا با این روش می توانید باعث افزایش انگیزه می شوید؟!!!

  بهترین راه برای افزایش انگیزه پرسنل، آن است که از خود او بپرسید که چه پاداشی می خواهد. بعضی ها پول ، بعضی ها وقت بیشتر، بعضی ها کار پرهیجان و چالش برانگیز تر و بعضی ها ممکن است انعطاف در ساعت کاریشان را به عنوان پاداش ذکر کنند. باید ببینید که هر کسی چه پاسخی به پاداشی که شما داده اید، می دهد.

  قدردانی از پرسنل باید از دل موارد زیر برآید:

  - بلافاصله بعد از اتمام موفقییت آمیز یک قسمت یا تمام یک فعالیت باشد.

  - قدردانی از طرف کسی که می داند آن فعالیت چیست، صورت گیرد .

  - براساس درک صحیح از کاری که انجام شده است، باشد.

دانلود پاورپوینت آموزشی در کارگاه حاکمیت بالینی دانشگاه

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1699 بار   |   دفعات چاپ: 361 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 83 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت درمان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Treatment deputy

Designed & Developed by : Yektaweb