پیام خود را بنویسید

واحد پیشگیر و مبارزه با بیماریها : کلاس آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون بالا و غربالگری آن برای پرسنل اداره مخابرات شهرستان گمیشان کلاس آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون بالا و غربالگری آن برای پرسنل اداره مخابرات شهرستان گمیشان

 | تاریخ ارسال: 1396/5/7 | 
AWT IMAGEکلاس آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون بالا و غربالگری آن برای پرسنل اداره مخابرات شهرستان گمیشان برگزار و اجرا گردید.

1. برخی مواقع ممکن است یک فرد نگرش مثبت برای انجام کاری داشته باشد ولی افرادی که برای او مهم هستند ، مخالف انجام آن کار باشند . تصمیم گیری فرد در این شرایط به دو عامل بستگی دارد : الف) نگرش نسبت به رفتار(چنانچه قدرت خواسته خود فرد زیاد باشد،آن کار را انجام می دهد و به کسی کاری ندارد) ؛ ب) هنجارهای انتزاعی(چنانچه خواسته اطرافیانش برای او مهم باشد، از خواسته خود صرف نظر می کند).با توجه به این که در کشورهای جهان سوم سطح سواد در مقایسه با کشورهای توسعه یافته نسبتا" پایین است تغییر نگرش مردم توسط متخصصین آموزش بهداشت با مشکل مواجه است ، بر عکس، استفاده از هنجارهای انتزاعی نظیر پرسنل ادارات در اتخاذ رفتارهای بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است.به همین جهت استفاده از مدل قصد رفتاری در کشورهای جهان سوم اهمیت کاربردی بالایی دارد. در این مدل ، رفتار یک شخص بستگی به نگرش وی به یک رفتار خاص و چگونگی نظر سایر افراد نسبت به آن رفتار دارد و هر دوی اینها عواملی هستند که قصد رفتاری یک شخص را و اینکه آیا فرد رفتاری را انجام بدهد یا ندهد ، تعیین می کند. با انجام طرح های تحقیقاتی بر اساس مدل قصد رفتاری ، اینکه چگونه و کجا استراتژی های اصلی برای تغییر رفتار (نگرش نسبت به رفتار و هنجارهای انتزاعی) به کار گرفته شوند ، شناسایی خواهند شد و بر این اساس می توان جهت تعدیل نگرش نسبت به رفتار و هنجارهای انتزاعی افراد اقدام کرد.
2. بیماری فشارخون  براحتی با یک اندازه گیری ساده فشارخون در خانه یا مراکز درمانی با استفاده از دستگاه فشارخون، قابل تشخیص و بدنبال آن قابل درمان و کنترل است. مهم این است که کسانی که فشارخون آن ها در این روز اندازه گیری شده است از میزان فشارخون خود و مفهوم آن مطلع شوند و افرادی که فشارخون بالا دارند، برای ارزیابی بیشتر و درمان از طریق ارجاع به پزشکان و مراقبت های بالینی ارتباط داده شوند.
براین اساس کلاس آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون بالا و غربالگری آن برای پرسنل اداره مخابرات شهرستان گمیشان در تاریخ 3 مرداد ماه 96 برگزار و اجرا گردید.
            AWT IMAGE
              
           AWT IMAGE
           AWT IMAGE

دفعات مشاهده: 661 بار   |   دفعات چاپ: 193 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان گمیشان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | gomishan

Designed & Developed by : Yektaweb