پیام خود را بنویسید

شبکه بهداشت و درمان بندرگز : دومین جلسه ی کارگروه سلامت وامنیت غذایی در بندرگز تشکیل شد

 | تاریخ ارسال: 1396/3/29 | 

دومین جلسه ی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرگز با حضور فرماندار ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان،   مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه و کارشناسان فنی مرکز بهداشت در محل سالن اجتماعات فرمانداری بندرگز برگزار شد .

علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان بندرگز در این جلسه و درجمع بندی مطالب ماه مبارک رمضان را به مثابه چشمه زلالی توصیف کرد که انسان ها باید از معنویات این ماه بهره برداری کرده و جسم و روح خود را در این چشمه شستشو دهند .

میرزایی افزود عمل به دستورات دینی مطمئنا جامعه را به سوی سلامت رهنمون خواهد کرد .

فرماندار بندرگز  در ادامه با بیان اینکه در فصول مختلف بویژه در فصل تابستان ،  بیماری های  مختلفی  جامعه را تهدید می کند ؛ بر برنامه ریزی دقیق و مراقبت لازم در جهت پیشگیری از شیوع بیماری ها تاکید کرد .

دکتر علی ساورعلیا سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرگز هم در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) ،  جلسات کارگروه سلامت را فرصتی در جهت تامین امنیت غذایی و سلامت آحاد مردم و در نتیجه ارتقاء سطح سلامت جامعه عنوان کرد و همکاری و همراهی ادارات و نهادهای مسئول را با شبکه بهداشت و درمان خواستار شد .

دکتر ساورعلیا در ادامه با توجه به فعالیت گسترده شبکه بهداشت و درمان بندرگز در طی هفته ی سلامت در اردیبهشت ماه سال جاری ضمن تقدیر از مشارکت فعال ادارات و نهادهای حامی سلامت،  گزارشی از اقدامات اجام شده در این هفته  را به حاضرین ارائه کرد .

در ادامه به دستور کار جلسه پرداخته شد و کارشناسان فنی مرکز بهداشت در این رابطه به ارائه مطلب پرداخته و حدود انتظارات خود را از کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرگز بیان کردند .

ارائه مطلب آموزشی و گزارش اقدامات انجام شده در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه توسط ریاست اداره دامپزشکی و کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت،  افزایش میزان گزش توسط سگ های ولگرد در سطح شهرستان، ارائه مطلب  آموزشی در خصوص  بیماری التور  ، راه های انتقال و چگونگی درمان، واقدامات انجام شده توسط واحد بهداشت محیط در بحث التور و برخورد با فروشندگان دوره گرد یخ در بهشت از اهم موارد مطرح شده در دومین جلسه ی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بندرگز بود .

ارائه ی گزارش کامل از بیماری تب کریمه کنگو در خصوص چگونگی کنترل و مهار بیماری ،  حل مشکل توزیع گوشت،  لزوم برنامه ریزی در خصوص مهار سگ های ولگرد، تهیه سازوکار مناسب در برخورد با فروشندگان دوره گرد و نظارت دقیق بر عرضه بهداشتی مواد غذایی توسط ارگان های مربوطه از جمله مصوبات جلسه بود .   

AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

کلیدواژه ها: کارگروه سلامت ْ‌امنیت غذایی ْ‌بندرگز ْ‌فرمانداری ْ‌شبکه بهداشت |

دفعات مشاهده: 859 بار   |   دفعات چاپ: 206 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان بندرگز می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb