پیام خود را بنویسید

صفحه اصلی : اولین کمیته زئونوز سال 96 در کلاله برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1396/2/11 | 

  اولین کمیته زئونوز با محوریت بیماری سالک و تب مالت و گزش حیوانات در شهرستان کلاله در تاریخ 9/2/96 با حضور مدیریت شبکه بهداشت و درمان ، کارشناسان ستادی شبکه وتعدادی از روسای ادارات در سالن اجتماعات شبکه و مرکزبهداشت شهرستان کلاله برگزار شد.

دکتر مهیار کلوی-مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله در خصوص اهمیت بیماریهای زئونوز و پیشگیری و کنترل آن توضیحاتی داده و در مورد لزوم همکاری اعضای کمیته زئونوز در راستای کنترل گزش حیوانات و سایر بیماریهای مشترک انسان و حیوان مطالبی را ایراد نمود.

دکتر کلوی در خصوص بیماری سالک و تب مالت گفت که باید پله پله آموزش داده شود  و کنترل این بیماریها با همکاری اعضای کمیته صورت گیرد.

محمودیاپنگ غراوی کارشناس مسئول واحد بیماریهای مرکز بهداشت کلاله در خصوص سگهای ولگرد در سطح شهر و روستا و ضمن آموزش به صاحبان سگ به جهت کاهش گزش ، باید صاحبان سگ در نگهداری سگ دقت بیشتری داشته باشند و همچنین در مورد پیشگیری از بیماری سالک و تب مالت در سطح شهرستان توضیحاتی را ارائه کردند.

در ادامه دکتر تکه ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان کلاله در خصوص بیماری تب مالت افزود که در سطح شهرستان کلاله در خصوص فروش شیر در مراکز فروش شیر خام آموزش های لازم در مورد رعایت بهداشت داده شود.

AWT IMAGE


دفعات مشاهده: 619 بار   |   دفعات چاپ: 178 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | kalaleh

Designed & Developed by : Yektaweb