پیام خود را بنویسید

اخبار : دکتر هنرور معاون بهداشتی درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گرگان:

 | تاریخ ارسال: 1396/2/1 | 

دکتر هنرور معاون بهداشتی درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گرگان:

اقدامات پیشگیرانه‌ افسردگی را در دستور کار داریم/ مردم با مراجعه به پایگاه‌های سلامت پرونده سلامت خود را ثبت کنند/اورژانس هوایی به زودی در گلستان راه‌اندازی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: به زودی با اخذ مجوز، اورژانس هوایی در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود و خدمات فوریت‌های پزشکی در تصادفات و حوادث با کیفیت بیشتری در استان ارائه خواهد شد.

دکترمحمدرضا هنرور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: متاسفانه در کل دنیا میزان شیوع بیماری‌های روانی و افسردگی و اختلالات روانی در حال افزایش است.

وی ادامه داد: افسردگی یکی از بیماری های شایع در تمام گروه‌های سنی است که روند کشور ما نیز نشان می دهد 12 و نیم میلیون نفر در جمعیت کشور یکی از اختلالات روانی را دارا هستند و درصدی از اینها نیز افسرده هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه خانواده‌ها افسردگی را یک بیماری خجالت‌آور و یک برچسب نادرست می‌دانند و خیلی تمایل نشان نمی‌دهند که به پزشک روانشناس مراجعه کنند.

هنرور بیان کرد: در همین راستا اقدامات پیشگیرانه‌ای را در استان در دستور کار قرار دادیم و در طول هفته و در طول سال اجرا خواهیم کرد و هماهنگی هایی انجام شده تا هر سازمانی که مرکز مشاوره دارد برای انجام خدمات پیشگیرانه با ما همکاری کند.

وی افزود: در طرح تحول سلامت در بهداشت توانستیم نیروهای روانشناسی بالینی را جذب کنیم و در تمام شهرها روانشناس بالینی بکارگیری کردیم و همه آماده خدمت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به اقدامات بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت در تمامی استان‌ها اشاره کرد و گفت: برای تمام اقشار پرونده سلامت تشکیل می‌دهیم خدمات بهداشتی و درمانی به صورت ساماندهی شده به شهروندان ارائه می‌شود.

هنرور گفت: یکی از خدمات طرح تحول سلامت این است که برای میانسالان پرونده سلامت تشکیل و خدمات تست فشار خون و قند خون به صورت رایگان انجام خواهد شد.

 وی تاکید کرد: ما در طرح تحول سلامت توانستیم سیستم بهداشت و درمان خود را بازسازی کرده و از جدیدترین تجهیزات استفاده کنیم و در این طرح نیروی انسانی بسیار خوبی به بدنه بهداشت و درمان ما اضافه شد.

هنرور بیان کرد: سال‌ها آرزوی مرکز سوختگی در گرگان برای مردم وجود داشت و با اقدامات دولت، مرکز سوختگی در گرگان فعال شد و مرکز باروری نیز در گرگان کار خود را آغاز کرد.

وی متذکر شد: در حال حاضر تعداد تخت های بیمارستانی استان نسبت به چهارسال گذشته دو برابر شده و هتلینگ بیمارستانی به مرحله خوبی رسیده و با تزریق اعتبار شاهد ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: امروز پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها فعال هستند و برای مقیم بودن، دولت به آنها هزینه پرداخت می‌کند و در روستاها تا چهارسال قبل 37 درصد هزینه درمان از جیب مردم بود و با توجه به طرح تحول سلامت روستاییان تنها 6 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و این به شرطی است که سیستم ارجاء را رعایت کنند.

دکترهنرور گفت: با اقدامات انجام شده در مراوه تپه مرکز رادیولوژی دیجیتال فعال شده و متخصصان را تا دورترین نقاط استان ارسال می کنیم.

وی گفت: خیرین در عرصه سلامت خدمات بسیار خوبی را برای توسعه سلامت ارائه کردند و به زودی در کوی الغدیر شهرستان گرگان مرکزی راه‌اندازی می‌شود که بیش از 90 درصد هزینه ساخت این مجموعه را خیران پرداخت کردند که در نیمه شعبان افتتاح خواهد شد.

هنرور تاکید کرد: نوسازی خدمات اورژانس خیلی خوب بوده و به زودی مجوز اورژانس هوایی در استان اخذ خواهد شد.

وی در پایان ابراز کرد: دولت برای تجهیز و نوسازی تجهیزات هزینه کرده و سیستمی راه‌اندازی شده که برای خانواده‌ها پرونده سلامت تشکیل شود و تقاضا داریم مردم به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند و پرونده سلامت خود را ثبت کنند و بر اساس نظام ارجاع با کمترین هزینه از خدمات پزشکان متخصص استفاده کنید.


 



دفعات مشاهده: 992 بار   |   دفعات چاپ: 126 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 4028 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1519190 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 112664 بازدید