پیام خود را بنویسید

تجهیزات تست شبکه : تجهیزات تست شبکه

تجهیزات تست شبکه
تست شبکه یکی از مراحل تکمیلی یک پروژه شبکه ای است. بطوریکه پس از پیاده سازی طرح نمی بایست بر این باور بود  که  تمامی فرضیات و محاسبات انجام شده درست می باشد. تست هر شبکه ای به دو صورت بایستی صورت گیرد:
1) تست سخت افزاری
2) تست نرم افزاری
 
هر مسئول شبکه ای بایستی یک ست ابزار تست شبکه داشته باشد، تا در صورت بروز هر گونه ایرادی در شبکه بتواند از آن بهره بگیرد.
 
 کیف ابزار شبکه
یک کیف ابزار شبکه بایستی دارای وسایل زیر باشد:
 
آچار پرس شبکه
کابل لخت کن
آچار پانچ
تستر شبکه

AWT IMAGE

      

 
 تسترهای شبکه
این نوع تسترها فقط برای پی بردن به وجود قطعی در لینک های شبکه محلی استفاده می شوند. برخی از این تسترها علاوه بر تست اتصالات Rj-45 ،اتصالات BNC ، تلفن ، USB و PS/2 را نیز چک می کنند. این تسترها به دو قسمت مرکزی و ریموت تقسیم می شوند، که ریموت در انتهای کابل و قسمت مرکزی در ابتدای آن وصل شده و عمل تست را انجام میدهند. اکثر این تسترها با باطری 9 ولتی کتابی تغدیه میشوند.
 
نکته:
1) هنگام تست با تسترها باید مطمئن شد که دو سر لینک به تستر متصل باشد و به کارت شبکه یا سوئیچ در حال کار وصل نباشد در غیر اینصورت ممکن است به تستر صدمه وارد شود.
2) بایستی در تسترها از باطری با کیفیت و شارژ مناسب استفاده نمود زیرا در غیر اینصورت ممکن است تمام چراغهای LED آن در هنگام تست روشن نشوند.
AWT IMAGE


تستر های حرفه ای
دستگاههای تست حرفه ای شبکه که معروفترین آنها ساخت Fluke  هستند، می توانند تمام مشخصات کابل شبکه (متراژ، مکان قطعی و...) و همچنین ایرادی که در یک شبکه محلی وجود داشته باشد را تست کند. قیمت این تسترها بسیار بالا است و برای تست های پچ کورد مسی و لینک های فیبر نوری نیز ماژولهای خاصی به آن افزوده می گردد.

AWT IMAGE

Fluke 686


دفعات مشاهده: 2469 بار   |   دفعات چاپ: 729 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 104 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه

© 2024 All Rights Reserved | Statistics and Information Technology Management

Designed & Developed by : Yektaweb