پیام خود را بنویسید

اخبار و اطلاعات : مشکل خاصی در ارتباط با باقیمانده سموم وجود ندارد

 | تاریخ ارسال: 1395/9/24 | 

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایارایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

مشکل خاصی در ارتباط با باقیمانده سموم وجود ندارد/ مسئولین فنی و دانشگاهها نظارت دقیق دارند.

AWT IMAGE

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با رد برخی تشویش ها که در باره سرطان زا بودن سموم خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای  مطرح است گفت:این محصولات تحت کنترل و نظارت بوده و اخیرا از سموم با دوره ماندگاری کوتاه کمک می گیرند که مشکلی در بهداشت عمومی ندارد.


 

مهندس سمیره صباح معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی ارایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با ایفدانا، با رد برخی تشویش ها  که در باره خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای مطرح می شود که 20 تا 30 برابر استاندارد دارای سموم هستند و  مصرف این محصول میزان سرطان را در کشور 2برابر  کرده است گفت: در کشت گلخانه ای برای حفظ محصول و مبارزه با آفات از سموم مختلف استفاده می شود که این محصولات تحت کنترل و نظارت بوده و اخیرا از سموم با دوره ماندگاری کوتاه کمک می گیرند که مشکلی در بهداشت عمومی ندارد.

این مقام مسئول گفت:  برای رفع شبهات این چنینی در برنامه  سال جاری سازمان غذا و دارو  کنترل محصول گلخانه ای و رسمی را قراردادیم.

وی در ادامه افزود: نتایج سال گذشته مشکل خاصی را در ارتباط با باقیمانده سموم نشان نمی داد.

مهندس صباح بیان کرد: سازمان غذا و دارو در ارتباط با شناسایی باقیمانده سموم در انواع و اقسام مواد غذایی فرایند شده توانمندی خویش را افزایش داده  و با استفاده از تجهیزات پیشرفته نسبت به گذشته می تواند تعداد سموم بیشتری را بررسی کند.

وی گفت:  مسئولین فنی و معاونت های غذا و داروی  ما، قبل از ورود  محصول به سطح عرضه کنترل و نظارت دقیق در سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی تا رسیدن به سبد غذایی مردم را انجام می دهند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 770 بار   |   دفعات چاپ: 181 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت غذا و دارو دانشگاه می باشد.