پیام خود را بنویسید

اخبار و اطلاعات : هشدار! داروهای اینترنتی و ماهواره‌ای مورد تأیید وزارت بهداشت نمی باشد

 | تاریخ ارسال: 1395/6/20 | 


کد خبر :  12081 تاریخ انتشار :  1395/06/07 - 15:01 تعداد بازدید : 59

   


در راستای اطلاع رسانی به مردم شریف استان گلستان:

هشدار! داروهای اینترنتی و ماهواره‌ای مورد تأیید وزارت بهداشت نمی باشد

دکتر محیا بهنام پور کارشناس اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو در خصوص عرضه داروهای اینترنتی و ماهواره ای گفت:

AWT IMAGE
مطمئناً برای تمامی همکاران داروساز پیش آمده است که فردی با بسته ای دارو وارد داروخانه شده و از آنها در رابطه با آن دارو اطلاعاتی می‌خواهد؛ اما آنها تا به حال مشابه آن بسته را مشاهده نکرده‌اند و درباره آن اطلاعاتی ندارند. وقتی از آن شخص در مورد نحوه تهیه دارو سوال می‌شود، متوجه می‌شوند که برای مشکلی، به تشخیص خودش، آن را از یک شبکه ماهواره‌ای تهیه کرده است.

داروهایی که به این طریق تهیه می‌شوند به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و اعتباری ندارند. در اکثر موارد فرد با پرداخت هزینه‌ای بالا، نه تنها نتیجه‌ای مشاهده نمی‌کند، بلکه دچار عوارض جدی می‌شود. تماس‌های بسیاری با مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم در خصوص عوارض ایجاد شده توسط این داروها برقرار می‌شود. در بسیاری از موارد فرد به علت عدم آگاهی در مورد ماهیت و کاربرد این داروها دچار عوارضی چون حساسیت‌های پوستی, مشکلات گوارشی، تنفسی و غیره شده است. نکته قابل توجه این است که معمولا امکان بدست آوردن اطلاعات صحیح در مورد این داروها از منابع موثق وجود ندارد.

بهتر است مردم بدانند که تنها باید از طریق سیستم دارویی کشور، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها، اقدام به تهیه دارو کنند. حتی پزشک معالج نیز مجاز به فروش دارو به افراد نیست.

توصیه ما این است که تحت هیچ شرایطی به واسطه تبلیغات ماهواره‌ای دارویی را تهیه نکرده و در صورت مصرف و مشاهده عوارض حتما با مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم (شماره 1490) تماس بگیرند.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1909 بار   |   دفعات چاپ: 633 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت غذا و دارو دانشگاه می باشد.