پیام خود را بنویسید

اخبار و اطلاعات : عرضه داروهای ماهواره ای و غیرمجاز، خط قرمز معاونت غذا و دارو گلستان

 | تاریخ ارسال: 1395/6/20 | 


کد خبر :  11830 تاریخ انتشار :  1395/05/25 - 12:50 تعداد بازدید : 73

   


مسئول واحد بازرسی و نظارت بر داروخانه ها گفت:

عرضه داروهای ماهواره ای و غیرمجاز، خط قرمز معاونت غذا و دارو گلستان

AWT IMAGE


در راستای افزایش نظارت بر عملکرد و فعالیت داروخانه های تحت پوشش و ارتقای ارائه خدمات دارویی به مردم، بازرسی نامحسوس توسط کارشناسان دارویی این معاونت به همراه قاضی محترم سازمان تعزیرات حکومتی استان گلستان از داروخانه های سطح شهر گرگان بعمل آمد.

 معاونت غذا و داروی گلستان در راستای افزایش نظارت بر عملکرد و فعالیت داروخانه های تحت پوشش و ارتقای ارائه خدمات دارویی به مردم، بازرسی نامحسوس توسط کارشناسان دارویی این معاونت به همراه قاضی محترم سازمان تعزیرات حکومتی استان گلستان از داروخانه های سطح شهر گرگان بعمل آمد.

دکتر حامد برآبادی مسئول واحد بازرسی و نظارت بر داروخانه های معاونت غذا و دارو گفت: در این بازرسی که بصورت نامحسوس انجام گرفت نسخ حاوی برخی اقلام دارویی غیر مجاز، ماهواره ای و خارج از فهرست رسمی داروهای ایران و نیز اقلام دارویی که فروش آن ها در داروخانه های بخش خصوصی ممنوع می باشد بصورت ناشناس به داروخانه ها تحویل داده شد و کنترل نامحسوس صورت گرفت. 

وی با اشاره به عوارض بسیار داروهایی که در ماهواره ها تبلیغ می شود، افزود: هیچ یک از داروهای ماهواره ای مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو نیست و داروخانه‌ها این مجوز را ندارند که داروهایی که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند را در داروخانه ها عرضه کنند و با داروخانه‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد.

دکتر برآبادی در خصوص فروش داروهای وارداتی نیز گفت: این داروها باید هلوگرام و برچسب اصالت و سلامت سازمان غذا و دارو را داشته باشند.

به گفته وی، تمامی داروهای داخلی نیز باید برچسب سازمان غذا و دارو، شماره ساخت و بهره برداری و شماره تولید را داشته باشند و با تجویز و نسخه پزشک قابل عرضه به بیماران هستند.

وی یادآور شد: به دلیل اهمیت دارو و جلوگیری از به وجود آمدن تخلفات احتمالی در این بخش، نظارت های ویژه بر عملکرد و فعالیت داروخانه ها در طول سال انجام می گیرد و مختص زمان خاصی نیست.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2167 بار   |   دفعات چاپ: 1163 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت غذا و دارو دانشگاه می باشد.