پیام خود را بنویسید

اخبار : کمیته فنی بیماری سل ترکمن تشکیل شد

 | تاریخ ارسال: 1395/2/29 | 

کمیته فنی سل شهرستان ترکمن تشکیل شد

کمیته فنی سل شهرستان ترکمن با حضور مدیر گروه پیشگیری مرکز بهداشت استان و مدیر شبکه ترکمن وکارشناس دادگستری و پزشکان متخصص و مسئولین و کارشناسان برنامه سل مرکز بهداشت شهرستان ترکمن و گمیشان در محل دفتر سرپرستی بیمارستان امام خمینی ترکمن تشکیل شد

 دکتر حسینی سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ترکمن :گزارش کلی بیماری سل، مشکلات  بیماران اسمیر مثبت و مقاوم به درمان شهرستان ، و مشکلات کلی و شخصی تنها بیمار مقاوم به درمان شهرستان در طول درمان و  اعزام به بیمارستان رفرنس کشوری و ترک بیمارستان و همچنین بیان خطرات برای خانواده و جامعه ,  پایین بودن شناسایی بیماران سل اسمیر منفی و اطفال در سالهای اخیر و ارتقائ کمیت و کیفیت ریپورت عکسهای رادیو گرافی در بیمارستان اشاره کرد.

* بیان وضعیت موجود شاخصها و مشکلات برنامه سل در شهرستان و استان توسط دکتر کمالی نیا  مدیریت محترم گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریها ی استان ، همچنین اشاره به رایگان بودن درمان بیماران در کشور و در نتیجه هزینه بر بودن این بیماری برای سیستم بهداشت و درمان ؛ به اهداف برنامه سل تا سال 2050 توسط سازمان بهداشت جهانی و کشوراشاره کرد.

 ایشان درادامه افزود یکی از راهکارهای کنترل و پیشگیری سل در جامعه را تشخیص و درمان به موقع بیماران دانسته و برنامه حذف سل را با توجه به مخزن بودن انسان در انتقال بیماری قابل دسترسی دانستند .

ایشان به کنترل سل با مساعدت و همکاری سایر ادارات و سازمانها خصوصا" کمیته امداد ، مسکن و شهرسازی و ... تاکید کردو مشارکت آنهارا در حمایت بیماران در بهبود وضعیت مسکن ، مالی و تغذیه ای خواستار شد.

در ادامه هریک از حاضرین ازجمله دکتراصفهانیانی مسئول واحد پیشگیری و پزشک سل شهرستان گمیشان ضمن تقدیر و تشکر از همکاران متخصص شهرستان و بیمارستان و آزمایشگاه سل مرکز بهداشت شهرستان خلاصه ای از مشکلات شهرستان گمیشان را در جلسه عنوان نمودند.

 

در ادامه جلسه پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل مصوب گردید:

- اجرای کلاسهای بازآموزی با حضور متخصص عفونی و همکاران استانی جهت پزشکان مراکز دولتی و خصوصی .

- ارتقائ کیفیت ریپورت عکسهای قفسه سینه بیماران ارجاعی توسط رادیولوژیست محترم بیمارستان.

- هماهنگی با واحد سلامت روان جهت مشاوره روانشناسی برای بیماران مشکل دار .

- تلاش در جهت بیماریابی بیشتر بخصوص در مراحل اولیه بیماری .

- تلاش در جهت بیماریابی بیمارا ن سل اسمیر منفی و اطفال .

- پیگیری ارتقای روشهای تشخیصی و استفاده از امکانات پیشرفته تر در تشخیص بیماران ( تهیه میکروسکوپ فلئورسنت و ... )

هماهنگی و مکاتبه با ریاست محترم دادگستری در برخورد با بیماریهایی که سلامت عمومی را تهدید می نمایند(از جمله سل و حیوان گزیدگی)  تا برخورد قانونی لازم با آنان اعمال گردد

AWT IMAGE

 



دفعات مشاهده: 965 بار   |   دفعات چاپ: 247 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 6009 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1089 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 4673656 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 64747 بازدید