پیام خود را بنویسید

بهداشت محیط : پیام تبریک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گمیشان به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت کار

 | تاریخ ارسال: 1395/2/10 | 

پیام تبریک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گمیشان به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت کار:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گمیشان با صدور پیامی نهم اردیبهشت ماه روز ایمنی و سلامت کار را به تلاشگران عرصه کار تبریک گفت.

Description: http://oh.muq.ac.ir/uploads/ohd2_92215.jpgفرارسیدن نهم اردیبهشت ماه 1395 مصادف با 28 آوریل 2016 میلادی ، روز جهانی ایمنی و بهداشت کار را به همه تلاشگران عرصه سلامت شاغلین تبریک عرض می نمایم.

امسال سازمان بین المللی کار، شعار « استرس در محیط کار ، چالش همگانی » را انتخاب و اعلام نموده است . این شعار نشان دهنده یکی از مهمترین چالشهای موجود درزمینه سلامت شاغلین است که تحقق آن توجه ویژه همگان را می طلبد.

استرس شغلی واکنش زیان آور جسمی و روانی که می تواند سلامتی نیروی کار را تحت تاثیر قرار دهد و پیامدهای منفی به دنبال داشته باشد. زمانی به وجود می آید که نیازهای شغلی متناسب با توانایی های افراد ، امکانات موجود و نیازهای آنها نباشد. استرس به مقدار کم می تواند برای انسان ایجاد انگیزه نماید و همچنین در این حالت فرد می تواند خود را با شرایط جدید وفق دهد . ولی اگر استرس شدیدتر شود و تداوم یابد ( یا فرد نتواند با آن مقابله نماید ) می تواند منجر به آسیب های جسمانی و روانی شود. کسی که دچار استرس می شود ، بدنش در حال آماده باش قرار می گیرد ، برای اینکه بهترین راه مقابله با شرایط تهدید آمیز را انتخاب نماید وخود را با حالت جدید هماهنگ نماید ضربان قلب سریع تر می شود .فشار خون بالامی رود و خون بیشتری به عضلات جریان پیدا می کند ، تنفس به سختی انجام می گیرد و ترشح آدرنالین و نور آدرنالین باعث افزایش میزان قند و اسیدهای چرب آزاد در سطح خون می شود و انرژی بیشتری برای بدن تامین می گردد . چنانچه استرس تداوم یابد نتیجه اش اعلام خطر است . بدین معنی که تعادل جسمی و روانی افراد دچار اختلال می گردد و نیروی زیادی صرف متعادل شدن دوباره آن می شود و چنانچه نیروی کافی وجود نداشته باشد دوره خستگی وفقدان انرژی شروع میشود . در این موقع فشارهای جسمی یا روانی هر چند کوچک مسایل جدی را به وجود می آورد.

استرس شغلی امروزه به عنوان مسئله جهانی موثر بر تمامی کشورها، تمامی حرفه ها و تمامی کارگران در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه شناخته شده است. در این مسئله پیچیده، محیط کار به طور همزمان یک منبع مهم از خطرات روانی و همچنین یک محل ایده آل برای رسیدگی به آنها به منظور حفاظت از سلامت و رفاه کارگران است.

از این رو وظیفه دولت ها، سازمان های ملی و بین المللی، متخصصان، کارفرمایان، کارگران و تشکل های آنها است که با اتخاذ شیوه های مدیریتی صحیح و داشتن برنامه های ملی و جهانی متوازن و هماهنگ به مقابله با پیامدهای استرس شغلی برخیزند. محور اصلی این حرکت حفظ سلامت نیروی کار است.

روز جهانی ایمنی و بهداشت کار  فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهّم و سهم آن در تحقق توسعۀ پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی همگام با حرکت جهانی تمام مساعی خود در مسیر تحقق سلامت شاغلین گام برداریم.

امید که از این پس شاهد گسترش همکاری همگانی برای ایجاد فرهنگ حفظ سلامت نیروی کار کشور باشیم.       


دفعات مشاهده: 1128 بار   |   دفعات چاپ: 250 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان گمیشان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | gomishan

Designed & Developed by : Yektaweb