پیام خود را بنویسید

نشریات نهاد نمایندگی : تازه‌ترین آمار از تأثیر ماهواره بر طلاق

 | تاریخ ارسال: 1394/5/10 | 

تازه‌ترین آمار از تأثیر ماهواره بر طلاق

تازه ترین نتایج نشان می‌دهد که ۱۷درصد طلاق‌ها در ایران ناشی از تأثیر تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای است.
تبلیغ سبک زندگی غربی همراه با بی‌توجهی به معیارهای ارزشمند خانوادگی در شبکه‌های ماهواره‌ای، باعث تبلیغ اباحه‌گرایی در بین برخی مخاطبان این شبکه‌ها شده است. در حالی که نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۱۷ درصد از طلاق‌ها ناشی از تاثیر تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای است اما همچنان راهکار مسئولان برای کاهش آثار سوء ماهواره‌ها برخورد سلبی با این ابزار ارتباطی است.
به گفته رئیس هیئت مدیره بنیاد صیانت از نهاد خانواده قوه قضاییه و مدیر گروه پژوهش بنیاد علوم رفتاری، نتایج پژوهشی که از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۳ در گروه اجتماعی بنیاد امور خانواده پژوهشی درباره تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای بر خانواده آغاز شده است، نشان می‌دهد ۱۷ درصد طلاق‌ها تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای صورت گرفته است.
مجید ابهری گفت: این رقم براساس یافته‌های تحقیق و دلایل اظهار شده توسط بعضی از زوجینی به دست آمده است که بیننده شبکه‌های ماهواره‌ای بوده‌اند. به نحوی که به دقت می‌توان تاثیر ماهواره‌ها را بر روابط زناشویی دریافت.
وی افزود: زشتی زدایی از روابط نامشروع، توسعه روابط فرا زناشویی، حرمت شکنی، کمرنگ شدن جایگاه خانواده و در یک جمله تغییر سبک زندگی و انحراف آن از زندگی اسلامی و ایرانی در اثر تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای بوده است.علاوه بر آن ایجاد اعتیاد به این برنامه‌ها، اتلاف وقت، کاهش روابط گفتاری بین اعضای خانواده که گاه یک سریال تا ۳۰۰ قسمت یا بیش از آن ادامه دارد وهر شب مخاطب را پای ماهواره می‌کشاند، از دیگر پیامدهای سریال‌های ماهواره‌ای است. به گفته ابهری، در ۹۵ درصد از سریال‌های ماهواره‌ای روابط فرازناشویی تبلیغ می‌شود و زنان شوهردار و مردان متاهل بدون هیچ‌گونه محدودیت به دنبال روابط نامتعارف هستند، و جایگاه خانواده به عنوان هسته اصلی جامعه، پایین می‌آید و بی‌ارزش می‌شود.


دفعات مشاهده: 1039 بار   |   دفعات چاپ: 281 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA