معرفی واحد : معرفی واحد

 | تاریخ ارسال: 1399/11/5 | 

AWT IMAGE


واحد  EDO دانشکده فن آوری های نوین علوم پزشکی با هدف برنامه ریزی درسی، ارتقاء سطح کیفی مدرسین و اعضای هیات علمی و ارزشیابی مدرسین و اعضای هیات علمی دانشکده در سال  ۱۳۸۹ راه اندازی گردید. 
 

دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی واحدهایی می باشند که مسئولیت ساماندهی به فعالیت هایی را عهده دار هستند که هدف نهایی آن ارتقای سطح کیفی و کمی آموزشی در دانشکده ها می باشند.

این مرکز به منظور ارتقای آموزش پزشکی در دانشکده به سطح استانداردهای ملی و جهانی، ماموریت سازمانی خود را بر موارد زیر استوار کرده است:
-شناسایی وضیعت موجود سیستم آموزشی دانشکده و مشخص نمودن نقاط ضعف و قوت آن
- تلاش در جهت بهبود کیفیت آموزش و ارتقای آن 
-به روز نمودن اطلاعات علمی مدرسین و اعضای هیات علمی
 

AWT IMAGE
شرح فعالیت های EDO دانشکده فن آوری های نوین

۱- این واحد علاوه بر اینکه در زمینه های مختلف آموزش و پژوهش فعالیت می کند، دیگران را نیز در انجام تحقیقات کمک می نماید. پژوهش در فرآیند یاددهی- یادگیری در نظام آموزش فن آوری های نوین یکی از اولویت های پژوهشی این مرکز می باشد.
۲- واحد EDO بر اساس نیازهای جامعه و مبتنی بر وظیفه ای که فارغ التحصیل در آینده عهده دار انجام آن خواهد بود طرح درسها را برنامه ریزی می کند. هدف نهایی این برنامه تربیت نیروهای توانمند در زمینه علوم و فنون نوین می باشد.
 ۳-رایج ترین و موثر ترین روش برای آموزش اساتید، ارائه کارگاههای آموزشی است. این واحد از طریق هماهنگی و برگزاری کارگاههای آموزشی، استادان را با جدیدترین روش های آموزشی و ارزیابی آشنا و بدین ترتیب در ارتقای کیفی آموزش و در نتیجه در تربیت نیروی انسانی کارامد نقش بسزایی را ایفا می کند. تکنیکهای نوین آموزشی ، الگوهای یاددهی-یادگیری، برنامه‌ریزی درسی، فن آوری های نوین مبتنی بر مستندات و شواهد آماری، تحلیل و توصیف نقش و وظایف دانش‌آموختگان این دانشکده.
۴-مرکز توسعه آموزش، روشهای نوین و مناسبی را برای ارزشیابی سوالات امتحانی ارائه می دهد. همچنین در زمینه ثبات و اعتبار امتحانات و ارزشیابی های تشخیصی کمک می نماید.

۵- این مرکز از طریق آموزش مداوم آخرین اطلاعات را در اختیار مدرسین و اعضای هیات علمی خود قرار می دهد و در تعیین نیازهای بازآموزی نقش مهمی ایفا می کند.
۶- نیازسنجی در خصوص مسائل مرتبط به آموزش پزشکی در کشور

۷- بکارگیری تکنولوژی آموزشی و بکارگیری روشهای نوین آموزشی
۸- گردآوری منابع و رفرانس‌‌های معتبر آموزش پزشکی به عنوان پشتوانه مطالعاتی در مجموعه کتابخانه
۹-اطلاع‌رسانی از طریق شبکه اینترنت و بانکهای اطلاعاتی و سایت‌های معتبر در زمینه آموزش علوم پزشکی به صورت روزآمد.
۱۰-ارائه طرحهای پژوهشی در زمینه آموزش پزشکی جهت شرکت در جشنواره های مرتبط نظیر: شهیدمطهری(ره)

۱۱- اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی در مورد مقررات و فرآیند های ارزشیابی و ارتقاء

لینک مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه جهت آشنایی اعضای محترم هیات علمی با فرایند های مختلف، آیین نامه ها و مقررات مربوطه


دفعات مشاهده: 1329 بار   |   دفعات چاپ: 461 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.