پیام خود را بنویسید

اخبار و رویدادها : رونمایی از کتاب راهنمای کاربردی تشخیص و درمان تالاسمی به تالیف دکتر میربهبهانی

 | تاریخ ارسال: 1393/11/19 | 
 

کتاب راهنمای کاربردی تشخیص و درمان تالاسمی در 15 بهمن ماه توسط طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار و با حضور جمعی از مسئولین استانی ، دانشگاهیان و بسیجیان رونمایی گردید .

 

این کتاب توسط دکتر نرگس بیگم میربهبهانی فوق تخصّص خون و انکولوژی کودکان به تألیف رسیده است ومورد توجّه دانشمندان ایرانی قرار گرفته است.دکتر محمّدتقی ارزانیان استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این کتاب را کم نظیر دانسته و مطالعه ی آن را به فلوهای فوق تخصّصی هماتولوژی توصیه نموده است.دکتر پیمان عشقی استاد علوم پزشکی شهید بهشتی نیز این کتاب را ارزشمند دانسته وتسلّط و پشتکار همکار دانشمند دکتر میر بهبهانی را مورد تحسین قرار داده است.

 

بخش منحصر به فرد این کتاب،فصل مشاوره ی ازدواج است که در آن یافته های ژنتیکی با علایم بالینی تطابق داده شده است.در این کتاب نماهای شماتیک،شکل هاوجداول توسط نویسنده تهیه شده است.در تهیه ی این کتاب از آخرین منابع علمی استفاده شده است و شامل119کتاب ومنبع خارجی وداخلی است.11مورد از این منابع مقالات تحقیقی نویسنده است.

 

دکتر نرگس بیگم میر بهبهانی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان و سرپرست بخش تالاسمی و هموفیلی بیمارستان کودکان طالقانی گرگان است و دارای بیش از50 مقاله وخلاصه مقاله در مجلّات معتبر داخلی و بین المللی است.از این تعداد بیش از15مورد در مجلّات بین المللی نمایه شده در ISI و PUMBMED به چاپ رسیده است.

 

همچنین ایشان با شرکت در کنگره های بین المللی TIF و ISTH و WFH و EAHAD و EHA در کشورهای مختلف دانمارک،آرژانتین،سوییس،ایتالیا،فرانسه،هلند،یونان،امارات،ترکیه،سوریه،مالتا و مالدیو شرکت فعّال با ارایه مقاله داشته است.

 

این مراسم در سازمان تبلیغات اسلامی گلستان انجام شد .

AWT IMAGE

AWT IMAGE

 

دفعات مشاهده: 2067 بار   |   دفعات چاپ: 879 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز آموزشی درمانی کودکان طالقانی گرگان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | talghanih

Designed & Developed by : Yektaweb