برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت بخش انگلیسی
بخش‌های اصلی
ریاست::
اداره بازرسی و
پاسخگویی به شکایات
::
دفتر حقوقی::
گزینش::
دفتر حراست دانشگاه::
دفتر اشتغال و کارآفرینی::
هیأت امنا::
امور ایثارگران::
هیئت‌رسیدگی به تخلفات‌اداری::
::
پایگاه تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

انتخاب زبان
فارسی
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
نظرسنجی
نظر شما در مورد وبگاه دفتر رياست از نظر محتوايي و ظاهري چيست؟
متوسط
خوب
بسيار خوب
عالي
   
:: اداره بازرسی و
پاسخگویی به شکایات
: وظایف و اهداف اداره بازرسی و پاسخگوئی به شکایات
::

وظایف و اهداف اداره بازرسی و پاسخگوئی به شکایات

وظایف بازرسی :
1- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و موردی از واحدهای تابعه در سطح استان جهت سنجش میزان " مطابقت عمل و عملکرد " اقدام کنندگان با اهداف برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخصهای مورد ارزیابی دانشگاه.
2- نظارت بر حسن انجام امور دستگاه.
3- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان.
4- سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع.
5- تهیه گزارشات دوره ای فصلی (سه ماهه – شش ماهه....) جهت اطلاع مدیر کل محترم بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات وزارت متبوع و بالاترین مقام اجرائی دستگاه از عملکرد واحدهای مختلف دانشگاه.
6- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصل 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاهها و رسانه های جمعی ومطبوعات.
7- کشف مفاسد مالی و اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مراجع ذیصلاح و بالاترین مقام اجرائی دستگاه.
8- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان براساس بازرسی های انجام شده.
9- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و میزان استخدام آنها در چارچوب قوانین و مقرارت.
10- اعلام موارد تخلف اداری مشهود کارکنان و مسئولان در حین بازرسی به هیئت تخلفات.
11- تدوین و ارائه چک لیست های مورد نیاز بازرسی.
12- پیشنهاد برپائی جلسات پرسش و پاسخ واحدهای تابعه دانشگاه بر حسب نیاز و ضرورت و حضور فعال بازرسان جهت شناخت مشکلات مدیریتی و پرسنلی و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات.

ارزیابی عملکرد
ارزیابی : فرآیند سنجش ، ارزش گذاری و قضاوت.
عملکرد : چگونگی انجام وظایف ، فعالیتها و نتایج حاصل.

هدف از ارزیابی عملکرد :
سنجش ، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد واحدها براساس قوانین و مقررات مربوط با رویکرد معیارهای اثربخشی ، کارائی ، اقتصادی و اخلاقی به منظور ارتقاء کیفیت خدمات دولتی.

اهداف کلی ارزیابی عملکرد دانشگاهها :
1- ایجاد فضای رقابتی مثبت در جهت تعالی سازمانی
2- ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات موفق
3- بهبود کیفیت ، کارائی ، اثربخشی خدمات ارائه شده

اهداف اختصاصی ارزیابی عملکرد دانشگاه :
1- شناسائی و تعیین ظرفیتها و تواناییهای بالقوه و بالفعل.
2- شناسائی و تعیین فاصله بین اهداف و واقعیتها.
3- آگاهی از عملکرد ، دستاوردها ، نوآوریها ، موفقیتها ، محدودیتها ، ضعفها و مشکلات.
4- آگاهی از اطلاعات و برنامه های اختصاصی که امکان دسترسی به آنها در محل ستاد مرکزی وزارت متبوع مقدور نمی باشد.
5- تعیین میزان انحراف از مسیر سیاستها ، طرحها و برنامه ها.
6- آگاهی از اثرات سیاستهای ابلاغی ستاد مرکزی و ارزیابی نتایج حاصله در جهت تعدیل برنامه ها و سیاستهای آتی.
7- برقراری ارتباط مناسب و منطقی با مسئولین ، مدیران و کارشناسان دانشگاهی.
8- ایجاد انگیزش در مدیران و کارکنان محیطی.

وظایف ارزیابی عملکرد :
1- همکاری در تهیه و تدوین شاخصهای اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد واحدها.
2- اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوطه.
3- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به بالاترین مقام مسئول دستگاه.
4- نظارت بر حسن اجرای برنامه هاو عملکرد واحدهای تابعه و تحلیل ارزیابی های انجام شده و ارائه پیشنهادات لازم.
5- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه های ارزیابی عملکرد و شاخصهای مورد عمل در واحدهای اجرائی و ارائه یپشنهادهای لازم.
6- تهیه و تنظیم چک لیست های مورد نیاز جهت ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه.

پاسخگوئی به شکایات
پاسخگوئی : عبارت است از پذیرش مسئولیت نتایج و پیامدهای حاصل از عملکرد دستگاه و ارائه پاسخ شفاف در قبال وظایف انجام شده و نشده به ذینفعان.
شکایات : درخواست احقاق حق شهروندان از نقض یا نقص قوانین و مقررات ، عدم اجرای ضوابط در دستگاه اجرائی و میزان کمیت و کیفیت ارائه خدمات در مقایسه با استانداردهای خدمات عمومی.
استاندارد : حد مطلوب تعیین شده برای سنجش شاخصهای پاسخگوئی به شکایات.

اهداف پاسخگوئی به شکایات :
- ارتقاء سطح پاسخگوئی واحدهای تابعه به کارکنان و ارباب رجوع.
- افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از طریق پاسخگوئی سریع ، به موقع و جامع.
- توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات.
- سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستند سازی ، طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله.
- تجزیه و تحلیل و بازنگری کارآمدی قوانین و مقررات و ضوابط اجرائی مورد عمل در واحدهای تحت پوشش.
- آسیب شناسی سازمانی و رفع نقاط ضعف از طریق تجزیه و تحلیل شکایات.
- کاهش میزان شکایات.
- پاسخگو نمودن واحدهای تابعه دانشگاه در مقابل شکایات شهروندان و کارکنان.

وظایف پاسخگوئی به شکایات :
1- دریافت شکایات حضوری و مکتوب ارباب رجوع و کارکنان از واحدهای تابعه.
2- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهائی به منظور پاسخگوئی به شاکی.
3- بررسی و پاسخگوئی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور.
4- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکی.
5- جمع بندی شکایت در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام مسئول دستگاه به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد.
6- پیگیری از نتایج گزارش های تهیه شده.
7- پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان.

دفعات مشاهده: 27269 بار   |   دفعات چاپ: 1448 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 202 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
chancellor
حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 3755