برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت بخش انگلیسی
بخش‌های اصلی
ریاست::
اداره بازرسی و
پاسخگویی به شکایات
::
دفتر حقوقی::
گزینش::
دفتر حراست دانشگاه::
دفتر اشتغال و کارآفرینی::
هیأت امنا::
امور ایثارگران::
هیئت‌رسیدگی به تخلفات‌اداری::
::
پایگاه تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

انتخاب زبان
فارسی
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
نظرسنجی
نظر شما در مورد وبگاه دفتر رياست از نظر محتوايي و ظاهري چيست؟
متوسط
خوب
بسيار خوب
عالي
   
:: دفتر حقوقی : دفتر حقوقی ::

 مأموریت و وظایف:

  1- اظهارنظر مشورتی و ارائه راه حلهای قانونی منطبق برقوانین و مقررات به واحدهای تابعه در موارد حقوقی قضایی اداری و استخدامی ثبتی و ...
2- اقدام لازم به منظور هماهنگی در ایجاد رویه های واحد مشورتی حقوقی آیئن نامه ها و دستورالعمل ها و بخشنامه های داخلی .
3- جمع آوری و نگهداری کلیه قوانین و تصویب نامه ها و آئین نامه های مورد نیاز و ایجاد آرشیو مناسب با استفاده از فنآوری روز و تدوین مجموعه های قوانین و مقررات مورد عمل و نیاز دانشگاه و توزیع آن بین واحدها.
4- اقامه دعوی در مراجعه حقوقی و کیفری به طرفیت اشخاص. ( حقوقی و حقیقی) و سازمانها از طرف دانشگاه و تهیه لوایح دفاعی و اقدامات حقوقی در دفاع و تعقیب دعاوی و کلیه مراحل رسیدگی و پاسخگوئی و دفاع در دعاوی علیه دانشگاه رأساً و با استفاده از نمایندگان قضائی.
5- استیفاء حقوق دولت از متعهدین خدمت به دانشگاه و انجام کلیه امور مربوط به وصول مطالبات دانشگاه از طریق امور مالی.
6- اخذ تعهدنامه رسمی یا ضمانتنامه بانکی یا وثیقه ملکی از افراد با معرفی واحدهای ذیربط و ارسال اسناد مأخوذه به واحدهای متقاضی و فک وثیقه فسخ ضمانت نامه های بانکی و سایر تعهدات با اعلام واحدهای مربوط و اتخاذ روش واحد در کلیه واحدها.
7- بررسی و اظهارنظر در کلیه عقود و قراردادهائی که از نظر حقوقی برای دانشگاه ایجاد تعهد می نمایند.
8- انجام کلیه امور ثبتی املاک و تعقیب و رفع نقض از پرونده های ثبت املاک در ادارات ثبت تا صدور سند مالکیت و ...
9- تعقیب و رفع نقض از پرونده های اجرائی در دفاتر اسناد رسمی و ادارات اجرا ثبت.
10- مطالعه و بررسی مداوم قوانین و آئین نامه هایی که به نحوی از انحاء با وظایف دانشگاه ارتباط دارد.
11- ارزشیابی عملکرد دفتر و بررسی و اتخاذ روش های مناسب و استاندارد سازی وظایف دفتر که قابلیت آن را دارد.
12- تشکیل و جلسات حقوقی با رابطین حقوقی. دانشگاه به منظور ارتقاء سطح دانش و به روز نمودن اطلاعات و تجارب حقوقی و شرکت در همایش ها و سمینارها و جلسات حقوقی وزارتخانه.
13- انجام سایر امور مربوط مطابق دستور مقامات ذیربط.

  شرح وظایف سرپرست دفتر حقوقی:

  1- نظارت و اقدام در تنظیم متن لوایح دفاعیه وظیفه نمایندگی دانشگاه در جریان دادرسی های مطروحه در مراجع صالحه.
2- نظارت در ایجاد رویه واحد حقوقی و ارائه نظرات مشورتی به واحدهای مختلف و مقامات در زمینه مسائل حقوقی.
3- نظارت و بررسی متن بخشنامه های موردنیاز دانشگاه.
4- نظارت در صدور اعلام جرم علیه متخلفین از مقررات.
5- نظارت در تنظیم قراردادهای منعقده از طرف دانشگاه با افراد و مؤسسات.
6- نظارت کلی در انجام امور ثبتی و اجرائی.
7- ایجاد هماهنگی و ارتباط سازنده با رابطین حقوقی دانشگاه.
8- انجام سایر امور مربوط مطابق دستور مقامات ذیربط.

  شرح وظایف کارشناسان دفتر امور حقوقی:

  1- اظهارنظر و ارائه نظرات مشورتی منطبق بر قوانین و مقررات و ارائه طریق به واحدهای مختلف و مقامات دانشگاه در زمینه مسائل حقوقی.
2- نظارت و اقدام در تنظیم بخشنامه های موردنیاز دانشگاه.
3- اقدام در تنظیم متن لوایح دفاعیه وظیفه نمایندگی دانشگاه در جریان دادرسی های مطروحه در مراجع صالحی.
4- تنظیم عقود و قرارادهای منعقده از طرف دانشگاه با افراد و مؤسسات.
5- انجام امور ثبتی و اجرائی املاک و تعهدات.
6- صدور اعلام جرم علیه متخلفین از مقررات.
7- همکاری در تشکیل همایش ها سمینارها و شرکت در جلسات حقوقی.
8- انجام سایر امور مربوط مطابق دستور مقامات ذیربط.

 اسامی کارکنان واحد حقوقی دانشگاه:

   مدیر برنامه ریزی،هماهنگی و امورحقوقی دانشگاه

  دکترمرتضی غلامی

  کارشناس حقوق قضایی

علیرضا گران  

  کارشناس حقوق قضایی

فاطمه گلفام

  کارشناس مسئول امور حقوقی

  مهدی سقیانی

دفعات مشاهده: 17869 بار   |   دفعات چاپ: 946 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 166 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
chancellor
حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 3742