اخبار بیمارستان : جوابیه رئیس بیمارستان در خصوص خبر سهل انگاری پرسنل بیمارستان در مورد جوان گالیکشی که مورد حمله پلنگ قرار گرفته بود

 | تاریخ ارسال: 1393/1/25 | 

دکتر بابک عرب رئیس بیمارستان شهید مطهری گنبد در جواب مطلبی با عنوان "بر اثر بی توجهی پرسنل بیمارستان شهید مطهری گنبد جوان گالیکشی که مورد حمله پلنگ قرار گرفته بود فوت شد" مطالبی را با این پایگاه خبری در میان گذاشت که قابل تأمل بود.

رئیس بیمارستان شهید مطهری گنبد کاووس با بیان اینکه این بیمارستان قطب درمانی شرق استان است خاطر نشان کرد : شاغلین در بیمارستان به گواه آمارهای عملکردی و مقایسه آن با سایر استان ها نهایت تلاش خود را جهت تامین سلامت مردم استان مبذول می نمایند .

  به گزارش گلستان ما ؛ دکتر بابک عرب رئیس بیمارستان شهید مطهری گنبد در جواب مطلبی با عنوان " بر اثر بی توحهی پرسنل بیمارستان شهید مطهری گنبد جوان گالیکشی که مورد حمله پلنگ قرار گرفت بود فوت شد " مطالبی را با این پایگاه خبری در میان گذاشت که قابل تامل بود .

  این پایگاه خبری تحلیلی ضمن تجلیل از قدرشناسی و همت والای دکتر بابک عرب و پرسنل زحمتکش بیمارستان شهید مطهری گنبد و اشرافیت این فرهیخته به کارکرد رسانه ها و نقش مهم آن در مسائل مهم این مطالب را به نظر مخاطبین سایت می رساند .

  مسئولین محترم پایگاه خبری تحلیلی وزین و معتبر گلستان ما

  با سلام و آرزوی توفیق

  توضیحاتی پیرامون یک خبر منعکس شده در سایت شما جهت شفاف سازی موضوع از طرف بیمارستان شهید مطهری ضروری به نظر می‌رسد .

  خبر با عنوان "بر اثر بی توحهی پرسنل بیمارستان شهید مطهری گنبد جوان گالیکشی که مورد حمله پلنگ قرار گرفت بود فوت شد .

  در تاریخ 25/12/92 ، با کد 15651 ساعت 53/9 منتشر شد و متاسفانه به سرعت و به طور گسترده مورد استناد سایر سایت ها و نشریات قرار گرفت .

  انتظار ما از این سایت شناخته شده و جاافتاده در سطح کشور و به خصوص در استان خودمان این است که پس از دریافت ادعاهایی این چنینی ، با اعزام خبرنگار مورد وثوق یا حداقل تماس تلفنی و شنیدن توضیحات بیمارستان قبل از انتشا ر ، خبر را مورد قضاوت دقیق تر قرار دهد .

  جدای از انعکاس خبر توجه به عواقب احتمالی آن قطعا برای عزیزان دست اندر‌کار سایت مهم و قابل ملاحظه است .

  به طور قطع شما از شرایط کاری پرسنل بیمارستانهای مختلف و همین طور بیمارستان مطهری که به عنوان قطب درمانی شرق استان با‌ر اصلی بیماران به خصوص بیماران اورژانسی و ترافیکی را به دوش می کشد اطلاع کافی دارید . شرایط روحی روانی و آستانه تحمل بسیار پایین مراجعین که البته همیشگی بوده و جزئی از شرایط کاری می‌باشد یکی از مشکلات اصلی کارکنان مراکز درمانی است . که تبلیغات سوء می تواند این وضعیت را بدتر نماید .

  با تمام این مشکلات ،عزیزان شاغل در بیمارستان ها به گواه آمارهای عملکردی و مقایسه آن با سایر استان ها نهایت تلاش خود را جهت تامین سلامت مردم استان مبذول می نماید .

  در همین جا متذکر شوم توضیحات فوق به معنای بدون اشکال بودن فرایندهای درمانی بیمارستان ها نبوده و مشکلات متعدد غیر قابل انکار است، که با همکاری همه ی هم استانی های عزیز انشا الله به مرور وضعیت ارتقاء خواهد یافت .

  اینجانب به عنوان کوچکترین عضو تیم سلامت استان که مدت مدیدی در واحد های مختلف توفیق خدمت داشته ام از شما عزیزان تقاضا دارم، بار روانی کلمات به کار برده شده در انتقادات خود را با ملاحظات بیشتر در نظر بگیرد. بی توجهی پرسنل که منجر به فوت یک جوان شده است تاثیر منفی غیر قابل جبران بر روحیه پرسنل بیمارستان در آستانه سال نو گذاشت و از طرفی باعث بی اعتمادی مردم نسبت به خدمات بیمارستان گردید .

  لذا با توجه به هدف مشترک همه ما که طبعا افزایش کیفیت خدمات و انتفاع مردم استان می باشد به نظر می رسد هماهنگی و ارتباط نزدیکتر ما لازم و ضروری باشد اما بیمار مورد نظر مرحوم مرتضی سیجانی جوان 21 ساله د رتاریخ 23/12/92 ساعت 16:50 دقیقه با جراحات متعدد سر، تورم چشم راست، خراش پلک راست، خراش قفسه سینه و کمر، علائم حیاتی طبیعی ، هوشیاری کامل به وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان مطهری آورده شد .

  ویزیت پزشک در لحظه ورود انجام شد. تقاضای ویزیت متخصص چشم و متخصص جراحی مغز و اعصاب برای ایشان در پرونده ثبت گردید .

  تصویربرداری های مورد نیاز و آزمایشات ضروری در ساعت 40/17 انجام گردید.در ساعت 30/19 بعداز آماده شدن پاسخ آزمایشات، متخصص جراحی مغز واعصاب دستور اعزام به اتاق عمل وترمیم پارگی ها ی سر را می دهد.درساعت 45/19 و قبل از اعزام به اتاق عمل متخصص چشم همه معاینات لازم را انجام داده و دستور ترمیم پارگی پلک راست در اتاق عمل را می دهد. درساعت 15/20 واکسن هاری تزریق می گردد.سپس به اتاق عمل اعزام می گردد .

  آنچه در اینجا نیاز به یادآوری می باشداین است که بیمار درتمام این مراحل کاملا هوشیاربوده ، هیچگونه نشانه ای از احتمال خطردرعلائم بالینی بیمار و آزمایشات تشخیصی وی دیده نمی شود .

  در تمام این مدت بیمار برای کلیه اطرافیان حتی پرسنل بیمارستان وهمراهان سایر بیماران واقعه درگیری با پلنگ را به طورمبسوط وبا جرئیات تشریح می نموده و هیچ مشکلی نداشته که نیاز به اقدامات فوری و اورژانسی داشته باشد .

  در ساعت 2 بامداد 24/1/93 به طور ناگهانی بیمار دچار بی قراری شده ، همزمان سطح هوشیاری وی افت می کند. متخصص جراحی مغز و اعصاب ضمن حضور بر بالین بیمار دستور سی تی اسکن اورژانسی و سپس انتقال بیمار به ICU را می دهد .

  با توجه به عدم وجود تخت خالی در ICU دربخش جراحی مردان تحت نظر قرارگرفته، متاسفانه در ساعت 30/6 دچار ایست قلبی و تنفسی شده و پس از انجام عملیات احیا وپس ازخالی کردن اورژانسی تخت ICU با هماهنگی سوپروایزر بیمارستان در ساعت 15/7 صبح به ICU منتقل شده و با نهایت تاسف در ساعت 30/19 همان روز فوت می نماید .

  از زمان فوت بیمار بررسی های مختلف برای تشخیص علت آن انجام شده :

  1- مصاحبه با همراهان بیمار

  2- مصاحبه و اخذ گزارش کتبی از پرستارانی که با بیمار برخورد داشته اند

  3- مصاحبه و اخذ گزارش کتبی از پزشکان ویزیت کننده بیمار

  4- مشاوره با پزشکان متخصصی که بیمار را ویزیت ننموده اند ، اما بعد از مطالعه پرونده بیمار نظریه علمی خود را ابراز داشته اند .

  با تمام این فعالیت ها هنوز اظهار نظر قطعی در رابطه با علت تغییر وضعیت بیمار ممکن نیست .

  تاکید مجدد بر این نکته لازم است که بیمار برخلاف آنچه در گزارش سایت آمده در هنگام ورود ( و تا ساعت 2بامداد ) بدحال نبوده ، اقدامات لازم برای وی بطور کامل انجام شده است .

  تغییر وضعیت غیر قابل پیش بینی وی از ساعت 2 بامداد که در حضور متخصصین مربوطه و بکاربگیری کلیه امکانات بیمارستان رخ داده منجر به فوت وی گردیده است .

  در پایان ضمن عذر خواهی بعلت طولانی شدن مطلب ، امیدوارم در آینده نزدیک بصورت حضوری در خدمت عزیزان سایت شما باشم .

  دکتر بابک عرب


دفعات مشاهده: 2441 بار   |   دفعات چاپ: 493 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 7 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان شهید مطهری گنبد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Motahari Hospital

Designed & Developed by : Yektaweb