پیام خود را بنویسید

مقالات روابط عمومی : فهرستی از اصول و مبانی روابط عمومی کارآمد پویا

 | تاریخ ارسال: 1392/11/29 | 
* قدرت برقراری ارتباطات دوسویه و توانایی اثبات مقبولیت و اهلیت نسبی خود به مخاطب * برخوداری از مهارت های کلامی، ارتباطی، گوش سپردن، فنون مذاکره، تکنیک های انتقال مؤثر پیام و ... * آشنایی و تسلط نسبی به مبانی هنری اعم از نقد و تحلیل های هنری و تیز بینی های حرفه ای * بکارگیری خلاقیت و نوآوری در کلیه فعالیت ها و تلاش مجدانه جهت گریز از کمند تکرار کسالت آور. * توانایی بالا در زیبایی شناختی و تقویت این حس در ادراکات فردی و بروز و ظهور آن در فعالیت های سازمانی و فرهنگی و رسانه ای. * عملکرد متعادل ،منطقی و علمی و تقویت ویژگی های درونی جهت دستیابی به یک ساختار شخصیتی نافذ و فراگیر برای تمامی اقشار و طیف های سازمان جذاب و مطلوب باشد.( نه برای گروه و طیفی خاص) * پرهیز از نگرش ها و عملکردهای تک بعدی و گرایش به یک مقوله خاص در فعالیت ها و غفلت از ماهیت منشور گونه و چند بعدی روابط عمومی. * تلاش در جهت ایجاد ارتباطات دو سویه در درون سازمان با کارکنان و مدیران و در خارج از سازمان با نهادهای ذیربط فرهنگی، رسانه ای و اجتماعی. * ایجاد زمینه های مساعد و جذاب برای جلب مشارکت های فکری و فرهنگی کارکنان از طریق ابتکار عمل های مختلف و خلاقانه * تهیه و تولید مقالات علمی و فرهنگی و تخصصی در حوزه مسایل ذیربط سازمان و انعکاس در رسانه های مکتوب داخلی و بیرون سازمانی. * تجلی علم و هنر و زیبایی در کلیه فعالیت ها فراموش نکنیم گاه متن، طرح و کیفیت نصب یک پلاکارد بیش از حد تصور ما عمق دانش ، هنر و لیاقت یک روابط عمومی و مدیریت آن را به نمایش می دهند. * این واقعیت را باید پذیرفت: قسمت اعظم ارتقاء اعتبار و شأن یک روابط عمومی بستگی به کمیت و کیفیت فعالیت ها و خلاقیت های خود آن روابط عمومی دارد. * کار روابط عمومی ها در ساختار های صنعتی بسیار مشکل است چرا که مسایل استراژیک تر و مهمتری برای مدیریت در والویت است. اینجاست که خلاقیت و تفکر و نوآوری تیرکمان روابط عمومی است. * صداقت، حسن نیت، مردمداری، تواضع، برخورداری مطلوب و جذاب اجتماعی بدون شک از زیر ساخت های شخصیت مدیران و کارشناسان روابط عمومی است. * فراموش نشود شناخت زمان و مکان مناسب برای طرح مسایل و انجام فعالیت های روابط عمومی یک اصل اساسی است. * غفلت از اصل مسلم مخاطب شناسی در فعالیت های روابط عمومی گاه ترجمان ضرب المثل " زیره به کرمان بردن" و " گاه سخنرانی در محفل کران" و یا" اجرای نمایش در محله کوران" خواهد بود. *هرگاه تفاوت زیبایی این دو جمله به ظاهر مشابه را حس کردید می توان امیدوار بود که به دروازه های زیبایی شناسی و نوآوری نزدیک شده ایم. "همکار گرامی حضور شما در این مراسم الزامی است" "همکار گرامی حضور سبز شما در این مراسم موجب افتخار و امتنان ماست" دیده به انتظارتان می نشانیم. * هر فعالیت کوچک و ریز روابط عمومی می بایست مجموعه ای بزرگ و عمیق از بررسی ها، تحلیل و هدفمندی را در پشت سر داشته باشد. * و باید بدانیم اطلاع رسانی و انجام هر فعالیت در عرصه روابط عمومی آخرین حلقه زنجیر است. پیشتر باید صدها حلقه از نقد و نظر و بررسی و هدف بافته باشیم. و پایان سخن اینکه: ببخشائید زیره به محضر کرمانتان آوردیم. باشد تا با مشاهده فعالیت های زیبا و خلاقانه کلیه همکاران خوش ذوق روابط عمومی، کویر جانمان سیراب از بارش های بهاری گردد.

دفعات مشاهده: 2288 بار   |   دفعات چاپ: 495 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 8 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روابط عمومی دانشگاه می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | ravabetomomi

Designed & Developed by : Yektaweb