پیام خود را بنویسید

امور اداری : آئین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هئیت علمی دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1392/10/11 | 

  آقای ناصر عربی رئیس اداره (کارشناس)خبر داد :

  درآیین نامه اداری واستخدامی کارکنان اعضاء غیر هیئت علمی دانشگاه تغییراتی با تاریخ اجرای 1/1/1391به شرح ذیل ایجاد گردیده که نیاز است کلیه کارکنان شبکه و مرکز بهداشت شهرستان مراوه تپه با مطالعه این آیین نامه از بروز مشکلات اداری که ممکن است در اثر نا آگاهی از مفاد آن رخ دهد جلوگیری به عمل آورند.

  ماده 71 - کارمندان رسمی و پیمانی و قراردادی دانشگاه ، سالی سی روز حق مرخصی کاری با استفاده از حقوق و مزایای مربوط را دارند .

  تبصره : حداکثر نیمی از مرخصی کارمندان در هر سال قابل ذخیره شدن است .
کارکنان قرارداد تبصره 4 ماده 2 باستناد قانون کار 9 روز از مرخصی آنان در یکسال تقویمی قابل ذخیره می باشد.

  ماده 72 - کارمندان می توانند به هر میزان از ذخیره مرخصی استحقاقی خود پس از موافقت مسئول مربوط استفاده نمایند .

  ماده73 - بازخرید مرخصی استحقاقی ذخیره شده با درخواست کارمند در طول هر دوره ده ساله خدمتی ، فقط برای یکبار درهر دوره و در صورت وجود اعتبار و پس از تصویب در هیات رییسه دانشگاه بلامانع می باشد . این میزان مرخصی بازخرید شده از مجموع ذخیره مرخصی استحقاقی کارمندان کسر می گردد .

  ماده74 -به منظور تحکیم و تکریم نهاد خانواده ، کارمندان در موارد ذیل حق برخورداری از هفت روز مرخصی اضطراری علاوه بر سقف مرخصی استحقاقی سالانه را دارند . مرخصی مذکور قابل ذخیره یا بازخرید نمی باشد .

  الف) : ازدواج دائم کارمند

  ب) : ازدواج فرزند کارمند

  ج ) : فوت بستگان درجه یک شامل : همسر ، فرزند ، پدر ، مادر ، خواهر و برادر

  تذکر : ارائه مستندات مربوطه به کارگزینی الزامی بوده و فقط از تاریخ فوت یا ازدواج بمدت 7 روز می باشد ضمنآ مرخصی مذکور قابل ذخیره یا بازخرید نمی باشد .

  تذکر 2:در صورتی که برخی از کارکنان از ابتدای سال 1391 درموارد فوق از مرخصی استحقاقی در این مدت 7 روز استفاده نموده اند از میزان مرخصی سالانه آنان کسر نگردد.

  ماده 75 - کارمندان اعم از قراردادی ، پیمانی ، رسمی آزمایشی و رسمی که به حج تمتع مشرف می شوند ، مجاز خواهند بود فقط یک بار در طول خدمت از یک ماه مرخصی تشویقی استفاده نمایند که جزء مرخصی استحقاقی منظور نخواهد شد .

  ماده76 - کارمندان موسسه می توانند از مرخصی کمتر از یک روز که جزئی از مرخصی استحقاقی می باشد ، استفاده کنند. حداکثر مرخصی ساعتی قابل استفاده در هر روز به میزان نصف ساعت کاری روزانه است . در صورت استفاده بیش از مدت ذکر شده ، یک روز مرخصی استحقاقی محاسبه می شود.

  تذکر : سقف مدت مرخصی موضوع این ماده از دوازده روز در یکسال تقویمی تجاوز نخواهد کرد. لذا مجوز استفاده از مرخصی فوق الذکر در صورت استحقاق و نظر موافق مدیر بلامانع می باشد .

  ماده 77 - تعطیلات رسمی بین مرخصی های استحقاقی ، جزء مرخصی محسوب نمی شود.

  تبصره : مشاغل شیفتی از این قانون مستثنی می باشند.

  ماده78 - کارمندان رسمی ، رسمی آزمایشی و پیمانی می توانند در طول مدت خدمت خود با موافقت دانشگاه حداکثر سه سال از مرخصی بدون حقوق استفاده نمایند و در صورتی که کسب مرخصی برای ادامه تحصیلات عالی در رشته مربوط به شغل کارمندان ویا نیاز دانشگاه باشد ، تا مدت دو سال دیگر قابل افزایش خواهد بود. احتساب مدت مرخصی بدون حقوق کارمندان که بابت ادامه تحصیل اعطاء می شود ، از لحاظ بازنشستگی با پرداخت کسور مربوط توسط کارمندان (اعم از سهم مستخدم و کارفرما) طبق دستور العملی خواهد بود که توسط هیات امناء وزارت بهداشت تصویب می شود.

  تبصره 1 : مدت مرخصی بدون حقوق مورد استفاده کارمندان رسمی آزمایشی به عنوان طول دوره مورد نیاز خدمت آزمایشی جهت تبدیل وضع آزمایشی به رسمی محسوب نمی شود.

  تبصره 2 : کارمندان می توانند با رعایت ماده 30 قانون برنامه پنجم توسعه با موافقت دانشگاه برابر دستورالعملی که به تصویب هیات رئیسه می رسد ، از مرخصی بدون حقوق ، بدون محدودیت زمان استفاده نمایند. این مرخصی مشمول مازاد بر سالهای اعلام شده در ماده 78 می باشد . ضمناً دستور العمل این تبصره پس از تصویب هیات امنای وزارت بهداشت ، قابل طرح در هیات رئیسه دانشگاه می باشد .

  تبصره 3 : کارمندان دانشگاه که همسر ایشان جهت ماموریت یا ادامه تحصیل اعزام می شوند ، می توانند حداکثر به مدت 6 سال ( بدون محاسبه مرخصی بدون حقوق استفاده شده قبلی ) از مرخصی بدون حقوق استفاده نمایند.

  ماده 79 - کارمندان در صورت ابتلا به بیماری که مانع از انجام خدمت شود تا سه روز با گواهی پزشک معالج و تایید پزشک معتمد دانشگاه و مازاد بر سه روز تا سقف چهار ماه با تایید شورای پزشکی ، می توانند از مرخصی استعلاجی استفاده نمایند.

  تبصره : در صورت نیاز به استفاده بیش از چهار ماه ، تایید مجدد شورای پزشکی الزامی است.

  ماده 80 - حداکثر مدت استفاده از مرخصی استعلاجی در طول یک سال تقویمی چهار ماه خواهد بود. در صورت نیاز به استفاده بیشتر از مرخصی استعلاجی ، به تشخیص شورای پزشکی دانشگاه ، از محدودیت زمانی مذکور مستثنی می باشد.

  تبصره : کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی ، تابع مقررات همان صندوق خواهند بود .

  ماده 81 - حقوق و مزایای کارمند در ایام مرخصی استعلاجی تا بهبودی کامل یا از کار افتادگی کلی ، حداکثر به مدت یک سال به میزان حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر که حسب مورد به کارمند داده شده است ، قابل پرداخت می باشد . برای مدت مازاد بر یک سال ، فقط حقوق ثابت ( مشتمل بر حق شغل ، حق شاغل ، فوق العاده مدیریت و تفاوت تطبیق ) قابل پرداخت خواهد بود.

  ضمنا عائله مندی و اولاد نیز پرداخت می گردد.

  ماده 82 - به بانوان باردار برای هر بار وضع حمل ، شش ماه مرخصی زایمان با استفاده از حقوق و فوق العاده های مربوط تعلق می گیرد که در هر صورت از شش ماه بیشتر نخواهد بود.

  تبصره 1 : مدت مرخصی زایمان برای زایمان های دو قلو ، هشت ماه و برای زایمان های سه قلو و بالاتر ، یک سال تعیین می گردد.

  تذکر : پرداخت حقوق ومزایای مرخصی حملهای دو قلو (هشت ماه) جهت کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی در دست بررسی و پیگیری است. لذا در حال حاضر فقط شش ماه حقوق و مزایا ، قابل پرداخت از سوی تامین اجتماعی می باشد.

  تبصره 2 : مدت مرخصی استعلاجی بانوانی که در طول دوران بارداری با تایید پزشک معالج از مرخصی استعلاجی استفاده می کنند ، از سقف مرخصی زایمان آنها کسر نخواهد شد .

  تبصره 3 : به کارمندانی که همسر ایشان وضع حمل می نمایند ، مدت پانزده روز مرخصی اضطراری مراقبت از همسر تعلق می گیرد. این مرخصی قابل ذخیره و بازخرید نمی باشد.

  تذکر1 : ارائه مستندات مربوطه به کارگزینی الزامی بوده و فقط از تاریخ تولد کودک تا 15 روزگی کودک می باشد ضمنآ مرخصی مذکور قابل ذخیره یا بازخرید نمی باشد .

  تذکر 2:در صورتی که برخی از کارکنان از ابتدای سال 1391 درموارد فوق از مرخصی استحقاقی در این مدت 15 روز استفاده نموده اند از میزان مرخصی سالانه آنان کسر نگردد.

  تبصره 4 : مرخصی زایمان در خصوص مادرانی که فرزند آنها مرده به دنیا می آید ، دو ماه خواهد بود.

  تبصره 5 : به کارمندان زن پس از اتمام مرخصی زایمان تا سن 24 ماهگی فرزند ، روزانه یک ساعت مرخصی شیردهی تعلق می گیرد. قابل ذکر است این مرخصی برای کلیه کارکنان زن حامل فرزند تک ، دوقلو ، سه قلو و بالاتر یکسان می باشد .

  مرخصی شیر دهی برای کلیه کارکنان شیفتی و غیر شیفتی با هر تعداد وضع حمل بمدت یک ساعت می باشد.

  ماده 83 - کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی ، از نظر استفاده از مرخصی استعلاجی تابع مقررات قانون تامین اجتماعی می باشند و دانشگاه مجاز به پرداخت حقوق و مزایای آنان در ایام مرخصی استعلاجی نمی باشد.

  ماده 87 -ساعت کار کارمندان دانشگاه چهل و چهار ساعت درهفته می باشد . تنظیم ساعت کار یا شیفت های موظف کارمندان به عهده بالاترین مقام دستگاه می باشد.

  تبصره 1 : تمامی کارمندان موظفند در ساعات تعیین شده به انجام وظایف مربوط بپردازند و در صورتی که در مواقع ضروری و خارج از وقت اداری مقرر و یا ایام تعطیل به خدمات آنان نیاز باشد ، بر اساس اعلام نیاز دستگاه ، مکلف به انجام وظایف محوله در محل کار ویا خارج از محل کار حسب مورد در قبال دریافت اضافه کاری یا حق الزحمه برابر مقررات مربوط خواهد بود . دستورالعمل این تبصره توسط هیات امناء وزارت بهداشت تصویب می شود.

  تبصره 2 : کارمندان می توانند ساعات کار خود را با موافقت دانشگاه ، حداکثر به مدت سه سال تا یک چهارم و یا یک دوم ( صرفاً برای کارمندان زن بر اساس قانون نیمه وقت بانوان ) تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا ، نحوه محاسبه سوابق خدمت و سایر امتیازات این قبیل کارمندان متناسب با ساعت کار آنان تعیین می گردد. لیکن کسور بازنشستگی این قبیل کارمندان در طول مدت خدمت پاره وقت بر اساس حقوق و فوق العاده های کامل کسر خواهد شد و این گونه سوابق در محاسبه سنوات خدمت لازم برای بازنشستگی تمام وقت محسوب می شود . دستورالعمل این تبصره توسط هیات امناء تصویب می شود.


دفعات مشاهده: 15525 بار   |   دفعات چاپ: 4688 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 17 بار   |   2 نظر



CAPTCHA

نظرات کاربران

نظر ارسال شده توسط نام يا پست الكترونيك در تاریخ 1392/12/7
زنده باد کارگزینی

نظر ارسال شده توسط نام يا پست الكترونيك در تاریخ 1392/11/24
باتشکر از آقای عربی که مطلب مهمی را جهت استفاده همکاران گذاشتند-(ناصر عربی دایی همه بجه های شبکه و مرکز بهداشت مراوه تپه)


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb